پنتاگون در جستجوی نقشه جدید اروپا

© AP Photoپنتاگون
پنتاگون - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پنتاگون در فکر انتقال نیروها به شرق است.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع آمریکا پیمانکارانی را انتخاب می کند که بتوانند اطلاعات نقشه نگاری کاملی در باره اکثر کشورهای اروپایی در اختیار آن وزراتخانه بگذارد. پنتاگون حاضر است 50 میلیون دلار خرج این برنامه کند.

باید دید چرا پنتاگون به نقشه دقیق و کامل جاده ها و نقاط مسکونی و ارتباطات زیرزمینی نیاز پیدا کرده است؟

هشدار دبیر کل ناتو به روسیه - اسپوتنیک ایران
هشدار دبیر کل ناتو به روسیه

نظامیان آمریکایی نسبت به همه چیز ابراز توجه می کنند و همه چیز را می خواهند — فوتوگرام های هوافضایی، استریو ماکت ها، نقشه های جغرافیایی و شِمای استفاده از زمین و ارتباطات زیرزمینی از جمله شبکه های ارتباطاتی و اطلاعات توپوگرافیکی و فیلم ها و عکس های کنترل-اندازه گیری و کاداستر هم بصورت دیجیتالی و هم روی کاغذ. آنها مایلند به پایگاه اطلاعات نقشه نگاری دسترسی داشته باشند.  پنتاگون نسبت به 31 کشور اروپایی ابراز توجه می کند. شایان ذکر است که بلاروس، ملداوی،روسیه در این فهرست نیستند، اما اوکراین و گرجستان شامل شده اند.

هدف اینکار پنتاگون که مایل است مبلغ هنگفتی در ازای دسترسی به انواع زیاد نقشه های اروپا بپردازد در سند منتشره در سایت وزارتخانه ذکر نشده است.  فقط گفته شده است که از این نقشه ها برای  برنامه ریزی اولیه استفاده خواهد شد.

به عقیده یوری بیالی معاون رئیس بنیاد بین المللی «مرکز خلاق تجربی» روسیه، انتشار این اعلامیه مشخص گویای آن است که ایالات متحده تصمیم گرفته است بطور جدی به مدرنیزه کردن  زیرساخت ارتباطاتی اروپا بپردازد که قادر نیست بخوبی از عهده نقل و انتقال نیروهای ناتو برآید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала