مسقط همچنان خواستار صادرات گاز ایران به عمان

© Sputnik / Alexei Danichevمسقط همچنان خواستار صادرات گاز ایران به عمان
مسقط همچنان خواستار صادرات گاز ایران به عمان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
عمان تصمیم دارد پروژه صادرات گاز ایران به عمان را ادامه دهد.

عراقی: تحریم گاز برای دنیا مشکل ساز خواهد شد - اسپوتنیک ایران
عراقی: تحریم گاز برای دنیا مشکل ساز خواهد شد
به گزارش اسپوتنیک، محمد بن حمد الرمحی، وزیر نفت عمان گفت: عمان تصمیم دارد پروژه صادرات گاز ایران به عمان را ادامه دهد و در عین حال ابراز امیدواری کرد که تحریم های آمریکا علیه ایران تنها بر روی نفت متمرکز باشد.
عمان به پروژه صادرات گاز ایران به این کشور ادامه خواهد داد اما در عین حال در انتظار جزئیات تحریم های آمریکا علیه تهران است.
آمریکا از سرگیری تحریم های این کشور مربوط به خرید نفت و محصولاتی نفتی ایران خبر داده است و از تاریخ پنجم نوامبر سال 2018 تحریم های شرکت ملی نفت ابران آغاز خواهد شد.
عمان امیدوار است که تحریم های آمریکا تنها مختص ممنوعیت صادرات نفت ایران باشد و شامل گاز نشود.
مذاکرات اولیه صادرات گاز ایران به عمان به سال 1383 بر می‌گردد، اما از آنجا که آن زمان تراز گاز ایران مثبت نبود، یعنی مصرف از تولید بیشتر بود، از این رو ظرفیت صادرات گاز وجود نداشت، بنابراین تمایل کمتری برای مذاکرات جدی وجود داشت. اما با روی کار آمدن دولت یازدهم و با ورود فازهای جدید پارس جنوبی و افزایش تولید گاز ایران، به طور طبیعی صادرات گاز به دیگر کشورها در دستور کار وزارت نفت قرار گرفت، بنابراین از سال 92 مذاکرات به صورت جدی دنبال و تفاهم‌نامه‌ای هم امضا شد.
سند همکاری‌های مشترک در اسفندماه 1392 در خلال سفر رئیس جمهور ایران به کشور عمان در مسقط از سوی شرکت ملی صادرات گاز ایران و وزارت نفت عمان امضا شد و موضوع احداث خط لوله صادرات گاز در دو بخش خشکی و دریایی در دستور کار قرار گرفت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала