گزارش و تحلیل

ایران با حمله موشکی، تروریستها در سوریه را تنبیه کرد

© REUTERS / sepahnews.comایران با حمله موشکی، تروریستها در سوریه را تنبیه کرد
ایران با حمله موشکی، تروریستها در سوریه را تنبیه کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
.حمله موشکی ایران به مقر تروریستها در شرق سوریه یک اقدام قانونی و مقدماتی ایران و پیامی برای تروریستها بود

به گفته سید هادی افقهی کارشناس مسایل خاور میانه و کشورهای عربی اقدامی که جمهوری اسلامی ایران در سوریه هفته گذشته انجام داد یک اقدام کاملا قانونی و پاسخی به عملیات تروریستی جنایتکارانه بود.

او می‌گوید که در حال حاضر سازمانهای امنیتی ایران تحقیقاتی را انجام می‌دهند که عاملان و حامیان این گروههای تروریستی را مشخص و مجازات کنند:

"این پیامی برای تروریستها بود. هم اکنون سازمانهای امنیتی و سرویسهای استخباراتی تحقیقاتی انجام می‌دهند واگر ثابت بشود که این تروریستها درخاک دو کشوری آموزش دیدند و آنجا پایگاه نظامی دارند که رهبر معظم انقلاب از  آن کشورها نام برد یعنی عربستان سعودی و امارات متحده که حامی مالی این تروریستها هستند، جمهوری اسلامی ایران قطعاً با این دو کشور برخورد جدی خواهد کرد.این دستوری است که مشخصاً رهبر انقلاب صادر کرده است.  این حق قانونی هر کشوری است که مورد تجاوز قرار می‌گیرد تروریست ها و عاملان جنایتکار را تعقیب بکند.این یک ضربه مقدماتی است وحالا تحقیقات ادامه دارد و باید ببینیم که خود فرماندگان نظامی و شخص مقام معظم رهبری چه تدابیری را برای ادامه مرحله تنبیهی بعد اتخاذ خواهند کرد".

حدود 40 داعشی در حملات ایران به سوریه کشته شدند - اسپوتنیک ایران
حدود 40 داعشی در حملات ایران به سوریه کشته شدند

به گفته این کارشناس ایرانی سازمان تروریستی الاهوازیه آموزشهای نظامی را در تحت نظارت داعش در منطقه ابو کمال  انجام می‌دهد:

"به همین دلیل هم داعش مسئول این عملیات است هم الاهوازیه که یکی از زیر مجموعه های داعش است. و حالا در یک مکان زندگی می‌کنند یعنی در همان پادگانهایی که داعش در اختیار دارد".

سید هادی افقهی اشاره کرد که ایران مرکز اصلی هم داعش و هم الاهوازیه  در سوریه را به دلیلی مورد حمله موشکی قرار داد که این دو گروه تروریستی در پایگاه نظامی داعش در سوریه آموزش نظامی انجام می‌دهند و مسولیت حمله اهواز را به عهده گرفتند:

"یک نفر از آن پنج نفری که عملیات را انجام دادند و کشته شدند رسماً عضو داعش بود و چهار نفر از سازمان تروریستی  الاهوازیه بودند. چون یک داعشی در این عملیات شرکت کرده بود و داعش رسماً مسئولیت آن را پذیرفت و به دلیل اینکه الاهوازیه زیر نظر داعشی ها تربیت شده و آموزش دیده لذا مرکز اصلی هم داعش و هم الاهوازیه را زدیم".

یگان موشکی سپاه پاسداران که یک هفته پیش در پاسخ به حادثه تروریستی 31شهریور ماه اهواز که منجر به شهادت 25 نفر شده بود، مقر پایگاه تروریست ها در شرق فرات (شرق سوریه) را هدف شش فروند موشک بالستیک زمین به زمین قرار داد، در نوع خود سومین عملیات موشکی برون مرزی در دو سال اخیر بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала