کاهش ریسک ابتلا به آسم در افرادی که در جوار پارک ها زندگی می کنند

© Sputnik / Vladimir Sergeev /  مراجعه به بانک تصاویر کاهش ریسک ابتلا به آسم در افرادی که در جوار پارک ها زندگی می کنند
کاهش ریسک ابتلا به آسم در افرادی که در جوار پارک ها زندگی می کنند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
محققان دریافتند افرادی که نزدیک پارک ها زندگی می کنند با کاهش ریسک ابتلا به آسم روبرو هستند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر، محققان دریافتند افرادی که نزدیک پارک ها زندگی می کنند 71 درصد با کاهش ریسک ابتلا به آسم روبرو هستند.

تیمی از محققان دانشگاه اوکلند نروژ دریافته اند اگر فردی در دوران کودکی خود در فاصله 100 متری فضاهای سبز زندگی کرده باشند 71 درصد با احتمال کمتر ابتلا به علامت مشخصه آسم یعنی خس خس سینه روبرو هستند و همچنین این افراد کمتر دچار تنگی نفس و سرفه نیز می شوند.

دکتر «اینگرید نوردید کوپر»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «ما دریافتیم قرارگیری در معرض فضاهای سبز در دوره کودکی با احتمال کمتر ابتلا به علائم تنفسی در بزرگسالی مرتبط است. درحالیکه قرارگیری در معرض آلاینده های هوا با ریسک بالاتر بروز علائم تنفسی و ابتلا به آسم مرتبط است.»

در این مطالعه تیم تحقیق داده های 5415 فرد در رده سنی 18 تا 52 سال را در چهار شهر سوئد بررسی کردند. آنها داده های شرکت کنندگانی را که در طول یک سال قبل دچار خس خس شدید سینه همراه با تنگی نفس شده بودند را تحلیل کردند. همچنین داده های افرادی که بعد از 10 سال مبتلا به آسم تشخیص داده شده بودند را نیز بررسی کردند.

آنها دریافتند افرادی که محل سکونت شان در معرض آلاینده ها قرار داشت بین 6 تا 22 درصد با ریسک بالا ابتلا به آسم مواجه بودند. اما قرارگیری در معرض فضاهای سبز قبل از سن 10 سالگی موجب کاهش ریسک خس خس سینه تا 71 درصد می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала