اپوزیسیون سوریه تجهیزات نظامی خود را از ادلب خارج می‌کند

© Sputnik / Ilya Pitalevاپوزیسیون سوریه تجهیزات نظامی خود را از ادلب خارج می‌کند
اپوزیسیون سوریه تجهیزات نظامی خود را از ادلب خارج می‌کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نیروهای اپوزیسیون سوریه در حال خارج کردن تجهیزات نظامی خود از منطقه غیرنظامی استان ادلب سوریه است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از AFP، نیروهای مخالف مسلح سوریه، که با جبهه آزادی ملی متحد شده‌اند، شروع به خارج کردن سلاح های سنگین خود از منطقه غیرنظامی استان ادلب سوریه نموده‌اند.
به گفته ناجی مصطفی، سخنگوی این ائتلاف، پست های بازرسی با سلاح های دیگر در این منطقه باقی خواهند ماند. منابع در یکی از گروه های مخالف، اطلاعات مربوط به خروج تجهیزات نظامی را تایید کرد و افزود که این موضوع مربوط به پرتاب کننده‌های نارنجک و پرتاب کننده‌ها است.

آمریکا از توافق بین پوتین و اردوغان درباره ادلب حمایت کرد - اسپوتنیک ایران
آمریکا از توافق بین پوتین و اردوغان درباره ادلب حمایت کرد

بر اساس گزارش رویترز، سلاح های سنگین به فاصله 20 کیلومتر از خط تماس منتقل خواهند شد. اعضای اپوزیسیون در منطقه غیرنظامی ادلب باقی خواهند ماند و به ارتش ترکیه در گشت زنی در منطقه کمک خواهند کرد.
هفدهم سپتامبر، ولادیمیر پوتین ، رئیس جمهور روسیه و رجب طیب اردوغان،رئیس جمهور ترکیه، توافق کردند تا یک منطقه غیرنظامی به عمق 15 تا 20 کیلومتر در ادلب ایجاد کنند.
در اواسط ماه سپتامبر، گزارش شد که نیروهای دولتی سوریه حمله را علیه شبه نظامیان در استان ادلب و حما راه اندازی کرده‌اند. در 26 سپتامبر، گروه های رادیکال واقع در قلمرو منطقه غیرنظامی شروع به عقب نشینی به نقاط نامعلوم کردند.
ادلب آخرین استان سوریه تحت کنترل گروه های مسلح غیر قانونی است. در حال حاضر، اعضای هر دو گروه‌های تروریست‌های بین المللی و گروه های شورشی که تروریست محسوب نمی‌شوند، در این منطقه حضور دارند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала