خودداری عربستان از تامین هزینه امنیت خود

© AP Photo / Evan Vucciخودداری عربستان از تامین هزینه امنیت خود
خودداری عربستان از تامین هزینه امنیت خود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
محمد بن سلمان آل سعود، ولیعهد عربستان سعودی در مصاحبه با خبرگزاری بلومبرگ ضمن تفسیر درخواست چندی پیش دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از ریاض درباره پرداخت هزینه تامین امنیت خود اعلام کرد این کشور در ازای تامین امنیت خود پول پرداخت نخواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، ولیعهد عربستان ضمن بیان این مطلب افزود:" ما معتقدیم بهای همه سلاح هایی که از امریکا می گیریم پرداخت شده است".
محمد بن سلمان خاطرنشان کرد دو سال قبل عربستان سیاست خرید اسلحه از دیگر کشورها را دنبال می کرد اما پس از به قدرت رسیدن تراپ تصمیم گرفته شد 60% سلاح های مورد نیاز این کشور از امریکا خریداری شده و 40% دیگر در داخل عربستان با استفاده از فناوری های آمریکایی تولید شود و عربستان 400 میلیارد دلار را به این طرح تخصیص داده است.

واکنش ظریف نسبت سخنان ترامپ درباره عربستان - اسپوتنیک ایران
واکنش ظریف نسبت سخنان ترامپ درباره عربستان

یادآور می شود چندی پیش رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد که سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان با وی تماس گرفته و از وی خواسته در یک حمله نظامی کاملا محرمانه به ریاض کمک کند.
این روزنامه در ادامه می‌نویسد: ترامپ خطاب به سلمان بن عبدالعزیز گفته است که این عملیات نظامی هزینه‌های هنگفتی در بر خواهد داشت و برای این که آمریکا در این عملیات به ریاض کمک کند، عربستان باید ۴ میلیارد دلار به واشنگتن پول بپردازد.
گفتنی است پیشتر رئیس جمهوری آمریکا در ایالت می سی سی پی گفته بود: ما از عربستان حمایت می‌کنیم. آن‌ها ثروتمند هستند. من پادشاه سعودی را دوست دارم و به او گفتم: شاه، ما از شما حمایت می‌کنیم اما بدون ما دو هفته هم نمی‌توانی دوام بیاوری؛ باید هزینه آن را بپردازی.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала