محققان با ایجاد موانع عمدی و ناخوانا کردن حروف، هنگام خواندن کاربر را وادار به تلاش بیشتر کرده و بدین ترتیب بعداً یادآوری آنچه خواندهشده را آسانتر میسازد و کاربر میتواند به یاد بیاورد.
برش جدید روی حروف و حروف شکسته را محققان دانشگاه RMIT استرالیا ابداع کرده تا اصل یادگیری را به شکلی نوین (مشکل مطلوب) ارائه کنند.
به گفته استفان بنهام مدرس تایپوگرافی فرایند یادگیری بدین ترتیب در شکلی جدید عرضهشده و درنهایت موجب تقویت حافظه در فرد میشود. البته متن درهرحال قابلخواندن بوده و کاربر کمی به زحمت افتاده تا به یاری ذهنش حروف را بخواند.
این نوع فونت برای دانش آموزان قبل از امتحان میتواند کاربرد مفیدی پیدا کند تا امتحان خود را با نمره قابل قبول پاس کنند.
(Новый шрифт Sans Forgetica поможет лучше запомнить прочитанное) Публикацию читайте на —https://t.co/uMcmgvC8Bg pic.twitter.com/A6a3KmhiDH
— Alexsandr (@cryptoinews) 5 октября 2018 г.