افشای جنجالی دلیل افزایش قیمت ارز و سکه در ایران توسط کارشناس اقتصادی ایرانی +ویدئو

© Fotolia / Beeboysافشای جنجالی دلیل افزایش قیمت ارز و سکه در ایران توسط کارشناس اقتصادی ایرانی +ویدئو
افشای جنجالی دلیل افزایش قیمت ارز و سکه در ایران توسط کارشناس اقتصادی ایرانی +ویدئو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تحليل جنجالی محسن زنگنه از نوسانات بازار سكه و ارز

به گزارش اسپوتنیک، محسن زنگنه در گفت گو با برنامه حالا خورشید وضعیت اخیر بازار ارز و سكه را اینگونه شرح داد كه بر اساس آمار بانك مركزی، از تاریخ ٩٧/٠١/٢٦ تا تاریخ ٩٧/٠٢/١٦ ، هفت میلیون سكه پیش فروش شده است، در چند ماه اول سال نیز پونزده میلیارد دلار ارز اختصاص داده شد و چگونه می شود دستگاه های نظارتی بر این موضوع نظارتی نداشته باشند، در حالی كه حتی تراكنش های بانكی بایستی رصد شوند.

او عامل اصلی این نوسانات را بانك های خصوصی و دولتی، شركت های دولتی مثل شستا و زیر مجموعه آنها و موسسات مالی اعلام كرد كه بخش عمده ی آنها یا متعلق به دولت است یا دولت سهام دار آن است و یا دولت بر آنها نظارت دارد. او می گوید آیا با این اوصاف می توان دلیل آشفتگی و برهم خوردن بازار ارز و سكه را پول مردم دانست در صورتی كه آمارها چیز دیگری را نشان میدهد.
ویدئو زیر مربوط به این گفت گو است..


در واكنش به صحبت های ایشان انتقادهای بسیار زیادی از سوی كاربران شده است. آنها نیز دلیل اصلی این نوسانات را دولت می دانند كه برای جبران كسری بودجه، بهای ارز را بواسطه مردم افزایش می دهد و همین روند را نیز در جهت كاهش بهای ارز پیش می گیرند. آنها معترضند به اینكه چرا دولت باید اجازه دهد بهای ارز تا این حد افزایش پیدا كند و مداخله خود را دلیل پایین آمدن ارز اعلام كند. آنها تدابیر ناكارآمد دولت و سیاست های بانكی نادرست را محور این نوسانات می دانند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала