رئیس بانک مرکزی ایران درباره تحریم های آمریکا : اتفاق مهمی در نوامبر نخواهد افتاد

© Sputnik / Pouya Mamaghani رئیس بانک مرکزی ایران درباره تحریم های آمریکا : اتفاق مهمی در نوامبر نخواهد افتاد
رئیس بانک مرکزی ایران درباره تحریم های آمریکا : اتفاق مهمی در نوامبر نخواهد افتاد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی ایران در چارچوب سفر خود به مسکو در مصاحبه اختصاصی با اسپوتنیک اعلام کرد پس از 5 نوامبر که امریکا موج دوم تحریم های یکجانبه خود علیه صنعت نفت و گاز و بخش بانکی ایران را به مرحله اجرا خواهد گذاشت، "فاجعه" رخ نداده و تحریم های ایالات متحده "نتیجه مطلوبی نخواهد داشت".
فشار بی سابقه ترامپ بر ایران - اسپوتنیک ایران
داده نمایی
فشار بی سابقه ترامپ بر ایران
رئیس کل بانک مرکزی ایران گفت:"دولت آمریکا هرکاری که می خواست انجام داد. آمریکا شبانه روز کار می کند تا جلوی فعالیت های مالی ایران و همچنین صادرات نفت ایران را بگیرد. به نظر من، دیگر بعد از 6 نوامبر اتفاق خاصی نخواهد افتاد. می توانم بگویم که نتوانستند محدودیت هایی برای مبادلات مالی و صادرات نفتی داشته باشند و زمینه ای برای موفقیت آنها وجود ندارد. و تلاش دولت جمهوری اسلامی ایران برای یافتن راههایی برای حل این مشکل به نتیجه رسیده و اتفاق مهمی در نوامبر نخواهد افتاد و آثاری اگر می خواستند در اقتصاد ایران به وجود بیاورند انجام دادند و به نظر من خیلی موفق نبوده است".

متن کامل مصاحبه اختصاصی اسپوتنیک با رئیس کل بانک مرکزی ایران دیرتر پخش خواهد شد.
روابط امریکا و ایران پس از به قدرت رسیدن دونالد ترامپ تیره تر شده است. رئیس جمهور امریکا ایران را به برهم زدن ثبات در منطقه و حمایت از تروریسم جهانی متهم می کنند. رهبران ایران در پاسخ قول داده اند در برابر فشار واشنگتن تسلیم نشده و به دنبال کردن خط مشی سیاسی خود ادامه دهند.

هشتم ماه مه، ترامپ اعلام کرد که از برجام خارج می شود و نه فقط تحریم های قبلی را باز می گرداند بلکه تحریم های جدید علیه تهران را نیز اعمال خواهد کرد. 

تحریم های آمریکا شامل محدودیت مرتبط با تجارت ایران در زمینه طلا و فلزات گرانبها و تحریم های هواپیمایی و خودرویی هستند. تحریم های نفتی ایران نیز در ماه نوامبر سال 2018 به مرحله اجرا در می آید. علاوه براین واشنگتن قصد دارد اقداماتی را علیه کشورهایی که با ایران همکاری می کنند صورت دهد. واشنگتن از همین حالا تلاش می کند از فروش نفت ایران جلوگیری کند.
ششم اوت 2018 اولین موج تحریم های آمریکا علیه ایران که پس از توافقنامه هسته ای در سال 2015 متوقف شده بود، دوباره به اجرا گذاشته شد.

متن کامل این مصاحبه بزودی در سایت اسپوتنیک منتشر خواهد شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала