تحریم‌های جدید آمریکا علیه حزب‌الله

© AFP 2023 / Brendan Smialowskiتحریم‌های جدید آمریکا علیه حزب‌الله
تحریم‌های جدید آمریکا علیه حزب‌الله - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد یک تاجر لبنانی و هفت شرکت متعلق به او را به دلیل حمایت از گروه حزب‌الله لبنان در لیست تحریم‌ها قرار داده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایران اینترنشنال ، محمدعبدالله امین، تاجری است که نام او و هفت شرکتی که در مالکیتش قرار دارد، در فهرست «تروریست‌»های جهانی قرار گرفته است. براساس اعلام وزارت خزانه‌داری آمریکا، او از طریق فردی به نام ادهم حسین که از مرتبطان با رهبری حزب‌الله لبنان است به این گروه کمک مالی کرده است.
نام ادهم حسین از پیش در فهرست افراد مرتبط با گروه‌های تروریستی قرار داشت. براساس اعلام دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا، ادهم حسین از جمله مسئولان مالی گروه حزب‌الله است. او مدیر یکی از شرکت‌های گردشگری زیر مجموعه حزب‌الله لبنان است.

تحویل سلاح های ایرانی به حزب الله - اسپوتنیک ایران
تحویل سلاح های ایرانی به حزب الله

حزب‌الله لبنان از سال ۱۹۹۷ از سوی آمریکا به عنوان یک گروه« تروریستی» شناخته شد و سال‌هاست که تحریم‌هایی علیه این گروه اعمال می‌شود. این گروه از جمله گروه‌هایی است که از حمایت ایران برخوردار است.
معاون وزارت خزانه‌داری آمریکا گفته است که تلاش دولت این کشور بر کشف و از بین بردن «شبکه تامین مالی تروریست‌ها» متمرکز است. به گفته او دولت آمریکا فشار زیادی بر حامیان مالی حزب‌الله وارد می‌کند تا مانع «فعالیت‌های خرابکارانه» این گروه در لبنان و منطقه شود.
نزدیک به دو سال پیش حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان، گفته بود، «این گروه بابت تحریم‌های آمریکا نگرانی ندارد،‌ چرا که بودجه، امکانات و نیازهای این گروه از خوراک و پوشاک تا موشک و راکت از سوی جمهوری اسلامی و به طور کامل تامین می‌شود».
بهار سال جاری نیز آمریکا چند تن از رهبران گروه حزب‌الله و همچنین یک ایرانی را در لیست تحریم‌ها قرار داده بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала