گزارش و تحلیل

چالش رهبر انقلاب اسلامی برای آمریکا

© AP Photo / Office of the Iranian Supreme Leader چالش رهبر انقلاب اسلامی برای آمریکا
چالش رهبر انقلاب اسلامی برای آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حدود چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران می گذرد و طی این چهل سال روزی نگذشته که آمریکایی ها ادعا نکنند نظام جمهوری اسلامی ایران بزودی فرو خواهد پاشید.

می توان گفت طی این چهل سال نظام جمهوری اسلامی در ایران نه فقط تضعیف نشده بلکه روز به روز هم تقویت شده.
اگر به ابتدای انقلاب برگردیم می بینیم که نظام نوپای جمهوری اسلامی در ایران از همان روز اول با چالش های متنوع مواجه بود، چالش هایی که شاید هر کدام از آنها می توانستند نه یک نظام بلکه یک کشور را نابود کنند اما بر عکس همه این چالش ها موجب آن شد که نظام جمهوری اسلامی ایران قویتر از قبل از این چالش ها خارج شود.

رهبر ایران: ایران بر تحریم های آمریکا غلبه می کند - اسپوتنیک ایران
رهبر ایران: بر تحریم های آمریکا غلبه خواهیم کرد
از توطئه های سرنگونی داخلی گرفته تا جنگ عراق با حمایت ده ها کشور بر علیه ایران همه و همه با هدف سرنگونی نظام و تجزیه ایران راه اندازی شد اما نه فقط جمهوری اسلامی توانست اوضاع داخلی را جمع و جور کند بلکه همزمان در جبهه های نبرد برای اولین بار طی صدها سال ایرانی ها حتی یک وجب از خاک خود را از دست ندادند.
در بسیاری از کشورها مدعی می باشند ایرانی ها در تاریخ خود غرق شده اند و متوجه نیستند که جهان تغییر کرده و هنوز در دو هزار و پانصد سال قبل زندگی می کنند.
برخی ایرانی ها هنوز باور دارند که سرزمین های امپراتوری فارسی مرز های ایران به حساب می آید.
در ابتدای انقلاب بحث های زیادی برای نام جدید کشور مطرح شد برخی نام "جمهوری ایران" را پیش کشیدند و برخی نام "جمهوری ایران اسلامی" و برخی نام "جمهوری اسلامی ایران" اما به هر حال در نهایت نام "جمهوری اسلامی ایران" تصویب شد.
جمهوری در ابتدا آمده تا نشان دهد مردم سالاری این این کشور حکم فرما است و اسلام مقدم تر از ایران أمد تا نشان دهد که تشکیل این جمهوری برای اعتلای اسلام و سپس ایران است.
شاید بسیاری به این نکته توجه نداشته باشند اما از همان ابتدا هم دیدگاه اصلی مبنی بر نجات اسلام و مسلمین از توطئه های دشمنان اسلام بود.
بعدها هم ایران به الگویی برای مسلمانان دیگر جهان تبدیل شد تا به دنبال آزادی از سلطه بیگانگان بروند.
همانگونه که آیت الله خامنه ای در صحبت های خود به تاریخ 12 مهر 97 فرمودند همین که انقلاب اسلامی توانست ایران را از دست انگلیس و أمریکا نجات دهد موفقیتی بزرگ برای این انقلاب به حساب می آید.
زمانی که ایرانی ها انقلاب کردند ارتش ایران مجهز به مدرن ترین تجهیزات و تسلیحات روز دنیا بود و افسران این ارتش انواع و اقسام دوره های آموزشی را در کشورهای مختلف طی کرده بودند اما سر بزنگاه وقتی که عراق به ایران حمله کرد این بسیج مردمی بود که در مقابل دشمن ایستاد و در دوران جنگ اکثر تجهیزات مدرنی که از آمریکا خریداری شده بود بلا استفاده بودند.
تهران - اسپوتنیک ایران
آیا ایران با دیدار دوجانبه با آمریکا موافقت خواهد کرد؟
طبق اظهار نظر مسئولین وقت ایرانی، ایرانی ها مجبور بودند از یک کشور به کشور دیگری سفر کنند تا یکی دو تا موشک گدایی کنند تا بلکه وقتی صدام شهرهای مسکونی ایران را با موشک های دور برد هدف قرار می داد آنها نیز بتوانند با موشک های کوتاه برد پاسخ او را بدهند.
اما پس از چهل سال چه شد؟
ایران امروزه برای مبارزه با دشمنان خود در مرزهای خود نمی جنگد بلکه چند هزار کیلومتر آنطرف تر دشمنان خود را نابود می کند ومرزهای مجازی خود را به چند هزار کیلومتر آنطرف تر منتقل کرده.
اگر تروریست ها بتوانند چند کیلومتری در خاک ایران نفوذ کنند و مثلا در اهواز عملیاتی انجام دهند ایران می تواند پایگاه آنها را در فاصله هشتصد کیلومتری هدف قرار دهد.
موشک های ایران نه فقط کل سرزمین عراق را طی می کنند بلکه در خاک سوریه فرود می آید.
مضاف بر این موشک های نقطه زن ایران، در عملیات دو هفته قبل تر اربیل، می تواند با فاصله چند صد کیلومتری یک هدف را با انحراف حد اکثر یک متری هدف قرار دهد و یک واحد از یک مجموعه بزرگ را که در آن جلسه برگزار شده هدف قراردهد.
بحث موشک ها را پیش کشیدم تا پیشرفت علمی و فنی ایرانی ها را مطرح کنم.
امروزه اگر ایالات متحده و همپیمان اش جرئت نمی کنند به ایران حمله کنند به این دلیل نیست که آنها نمی خواهند این کار را بکنند بلکه چون می دانند یک سیلی آنها با دو سیلی پاسخ داده خواهد شد و این ایران دیگر با ایران چهل سال پیش خیلی فرق می کند.
ایران دیگر تسلیحات مورد نیاز خود را خود تولید می کند و به این دلیل می تواند در مقابل دشمنان خود بایستد.
ایرانی ها به عالی ترین فناوری های نوین جهانی دست یافته اند و این فناوری ها را نمی توان دیگر از آنها گرفت، چون سواد اکتسابی است.
می توان گفت همه این موفقیت ها را ایرانی ها مدیون دو رهبر خود هستند.
تهران - اسپوتنیک ایران
آیا ایران با دیدار دوجانبه با آمریکا موافقت خواهد کرد؟
رهبری که انقلاب کرد و ایرانی ها را از دست آمریکا و انگلیس خلاص کرد و رهبری که توانست با درایت و سیاست خود کشتی نظام و ایران را در این دریای متلاطم هدایت کند.
بدیهی است که برای طی کردن دریاها ایرانی ها با مشکلات عدیده ای مواجه شده اند و مواجه خواهند شد و نمی توان توقع داشت که دشمنان از تلاش خود برای غرق کردن این کشتی دست بردارند اما تا زمانی که آیت الله خامنه ای جان در تن دارد به آنها اجازه نخواهد داد که چنین کاری بکنند.
این نکته شاید مهم ترین نکته در کل سخنان رهبر انقلاب اسلامی در استادیوم آزادی بود.
دشمنان بخوبی می دانند که آیت الله خامنه ای یک روحانی معمولی نیست بلکه یک سیاست مدار بسیار کار کشته می باشد.
ایشان طی این چهل سال نشان دادند که با چندین رئیس جمهوری ایالات متحده مبارزه کردند و پشت همه آنها را به خاک مالیدند.
آمریکایی ها هم در موارد مختلف توانمندی های سیاسی رهبر انقلاب اسلامی را امتحان کرده اند کاملا متوجه هستند که وی هیچ وقت بلوف نمی زند و همه برنامه هایش بر اساس نقشه است.
وقتی که رهبر ایران می گوید که ایرانی تحریم ها را شکست خواهند داد قطعا چنین اتفاقی خواهد افتاد.
ایرانی ها قبلا نشان داده اند که می توانند توطئه های آمریکا را ناکام کنند و قطعا در آینده هم این کار را انجام می دهند.
می توان گفت امروزه رهبر جمهوری اسلامی به بزرگترین چالش برای ایالات متحده و متحدین اش تبدیل شده چون آنها می دانند با وجود او به هیچ وجه امکان اینکه یک قدم در مقابل ایران به پیش بیایند وجود ندارد.
شاید چندین سال مجبور باشیم صبر کنیم تا سیلی ای که آیت الله خامنه ای از آن صحبت کرد را ببینیم ولی قطعا تا زمانی که آیت الله خامنه ای زنده است صدای سیلی را خواهیم شنید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала