قربانیان آزمایشات مرکز آمریکایی«لوگار» در گرجستان

اشتراک
آمریکا داروهای مرگبار خود را روی شهروندان گرجی آزمایش می کند.

به گزارش اسپوتنیک، ایگور کریلوف فرمانده نیروهای نظامی محافظت از اشعه، شیمیایی و بیولوژیکی نیروهای مسلح فدراسیون روسیه اعلام نمود، داروهایی که شرکت دونالد رامسفلد وزیر دفاع سابق آمریکا تولید می کرد و روی شهروندان گرجستان آزمایش می شدند در دسامبر سال 2015 باعث مرگ 25 نفر شد و دیرتر 49 نفر دیگر بر اثر این آزمایشات جان خود را از دست دادند.

تاتارستان - اسپوتنیک ایران
پلی کلینیک حلال روسیه

ایگور گئورگادزه وزیر اسبق امنیت ملی گرجستان در کنفرانس مطبوعاتی در مسکو اعلام نمود که از دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا تقاضا کرده است فعالیت آزمایشگاهی به نام ریچارد لوگار بررسی شود که به گفته وی آزمایشات مرگباری روی مردم به انجام می رساند. گئورگادزه اطلاعات مربوط به مرگ 30 نفر را ارائه داد که دسامبر 2015 در حال درمان هپاتیت «سی» در آن مرکز بودند. در آوریل و اوت سال 2016 به ترتیب 30 و 13 نفر دیگر درگذشتند. در گواهی مرگ نوشته شده است علت مرگ مشخص نیست و هیچگونه بازرسی در این خصوص انجام نشده است.

اطلاعاتی نیز در باره نتایج آزمایشات داروها روی شهروندان گرجی ارائه شدند که در اسناد با عنوان «سووادی» شرکت آمریکایی «گیلیاد ساینسس» عنوان شده بود. از اسناد معرفی شده است پیداست که آزمایشات به مرگ بیماران انجامید.  با وجود مرگ 24 نفر در دسامبر 2015، پژوهشهای کلینیکی  با نقض استانداردهای بین المللی و بر خلاف تمایل بیماران ادامه یافته است. این امر به مرگ 49 نفر دیگر انجامید».

وی گفت حتی در زمان بروز اپیدمی در بیمارستان ها این چنین تعداد زیاد موارد مرگ و میر در بین  بیماران به ثبت نرسیده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала