مبارزه با وابستگی به دلار در روسیه

© Sputnik / Vladimir Vyatkin /  مراجعه به بانک تصاویر مبارزه با وابستگی به دلار در روسیه
مبارزه با وابستگی به دلار در روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دولت روسیه طرح عدم استفاده از دلار در اقتصاد روسیه را تهیه می کند.

به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را نشریه The Bell با استناد به سه منبع مطلع اعلام کرده است.
به گفته یکی از این منابع ، طرح قانونی مربوطه با در نظر داشتن ایده آندره کوستین، رئیس بانک روسی و.ت.ب تهیه شده و بعد از یکی دو هفته به دمیتری مدودف، نخست وزیر روسیه تقدیم خواهد گردید.
طرح مربوطه محاسبات به دلار را ممنوع نکرده و تکیه اصلی در ان معطوف ایجاد امکانات برای محاسبات با ارزهای دیگر از جمله یوآن، یورو و روبل ، کنترل ارزی و آزاد سازی قوانین پولی خواهد بود.

آیا دلار سلطه جهانی خود را از دست خواهد داد؟ - اسپوتنیک ایران
آیا دلار سلطه جهانی خود را از دست خواهد داد؟

آندره کوستین، رئیس بانک روسی و.ت.ب روز 14 سپتامبر پیشنهاد کرد گزینه عدم استفاده از دلار در اقتصاد روسیه برای مقابله با وضعیتی مورد بررسی قرار بگیرد که امریکا محاسبات دلاری را برای بانک های روسیه ممنوع کند و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه از این پیشنهاد حمایت کرد.

در این رابطه چندی پیش سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفت: کشورهای مختلف جهان در حال کنار گذاشتن دلار هستند و این موضوع منجر به تضعیف آمریکا خواهد شد.
لاوروف افزود: استفاده از ارزهای ملی در تجارت به منظور عدم وابستگی بیش از حد به دلار آمریکا ایده ای است که از مدت ها پیش اجراء می شود و در روابط ما با چین و سایر کشورها به صورت عملی تغییر می کند.
وزیر امور خارجه روسیه این امر را یک موضوع طبیعی دانست و گفت: به محض اینکه آمریکا اقدام به سوء استفاده از موقعیت دلار در نظام پولی و مالی دنیا کرد، تمامی کشورها به دنبال یافتن راه حلی برای جلوگیری از این وابستگی شدند. بنابراین این روند ادامه خواهد داشت و در نهایت به تضعیف آمریکا و تضعیف نفوذ این کشور منجر خواهد شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала