وسواس فکری آمریکا در قبال ایران

© AP Photo / Petr David Josekوسواس فکری آمریکا در قبال ایران
وسواس فکری آمریکا در قبال ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مسیر سیاست آمریکا در منطقه بر وسواس فکری در قبال ایران متمرکز است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در مصاحبه اختصاصی با تارنمای آمریکایی المانیتور گفت:««وسواس فکری» دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در قبال ایران در سراسر منطقه تاثیر عکس داشته است».

وزیر امور خارجه ایران افزود: «من فکر می کنم که مسیر سیاست آمریکا در سراسر منطقه بسیار متمرکز بر وسواس فکری آنها در قبال ایران است که در لبنان نتیجه عکس داده، در سوریه نتیجه عکس داده و در عراق نتیجه عکس داده است و در دیگر مناطق هم نتیجه عکس خواهد داشت».

به نوشته نشریه نامبرده، محمد جواد ظریف ابراز اطمینان کرد سازوکار جدید مالی پیشنهادی از سوی فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در هفته پیش، به ایران در مقابله با برخی تاثیرات تحریم های آمریکا کمک کند.

وی گفت: «این (سازوکار) به طور کامل راضی کننده نیست اما می تواند منافع ملموسی برای ایران داشته باشد. باید منتظر بمانیم تا ببینیم چه خواهد شد. آمریکا تلاش های خود را برای همکاری با متحدانش برای رسیدگی به برنامه موشک بالستیک ایران تضعیف کرده است.

اعلام تاریخ اجرایی شدن مکانیزم جدید تبادلات بانکی اروپا و ایران - اسپوتنیک ایران
اعلام تاریخ اجرایی شدن مکانیزم جدید تبادلات بانکی اروپا و ایران

این حقیقت که آمریکا از برجام خارج شد امکان هر گونه توافق جدید را تضعیف می کند زیرا تضمینی برای اجرای توافق جدیدی نخواهد بود».

در اعلامیه ای که فدریکو موگرینی دیپلمات اروپایی و محمد جواد ظریف وزیرخارجه ایران قرائت کردند آمده است:«شرکت کنندگان از پیشنهاد تاکتیکی در حمایت و حفظ شبکه های محاسبات از جمله ابتکار  ایجاد مکانیزم ویژه ای برای تسهیل پرداخت ها مرتبط با صادرات ایران (از جمله نفت) و واردات  استقبال می کنند».

موگرینی در توضیح گفت:«کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای انجام معاملات مالی با ایران مکانیزم حقوقی ایجاد خواهند کرد که امکانی برای شرکت های اروپایی فراهم می کند تا مطابق با قوانین اروپایی در ایران کار کنند. این مکانیزم برای دیگر شرکت کنندگان نیز قابل استفاده است».

وی افزود که تصمیم ایجاد این مکانیزم اتخاذ شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала