خروج سامانه های پاتریوت از اردن، کویت و بحرین

CC BY 2.0 / DoD News/Tech. Sgt. Brian Kimball / 161104-F-QP401-031خروج موشک های پاتریوت از اردن، کویت و بحرین
خروج  موشک های پاتریوت از  اردن، کویت و بحرین - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک مقام نظامی آمریکایی روز چهارشنبه 26 سپتامبر از تصمیم وزارت دفاع آمریکا «پنتاگون» مبنی بر خروج سامانه دفاع ضد موشکی پاتریوت آمریکا مستقر در سه کشور عربی اردن، کویت و بحرین خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از العربیه ،این مقام آمریکایی که نخواست نامش فاش شود، اظهار داشت پنتاگون چهار سامانه دفاع ضد موشکی پاتریوت خود که در خاورمیانه مستقر هستند را با هدف تمرکز بر مقابله با روسیه و چین از کشورهای اردن، کویت و بحرین خارج خواهد کرد.
این مسئول آمریکایی گفت چهار سامانه دفاع ضد موشکی پاتریوت به منظور ارتقاء طی یکی دو ماه آینده از کشورهای اردن، کویت و بحرین خارج و به ایالات متحده بازگردانده خواهد شد.
وی در ادامه افزود که این سه کشور عربی در حال حاضر دارای دیگر امکانات دفاعی هستند و با این ترتیب از نظر دفاعی ضعیف نخواهند بود.
سامانه دفاع ضد موشکی پاتریوت ساخت آمریکا با هدف رهگیری و انهدام موشکهای تاکتیکی بالستیک و کروز و دفاع در برابر دیگر تهدیدات هوایی طراحی شده است.

Зенитно-ракетные комплексы Триумф С-400 на аэродроме города Пушкина - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
کارشناس نظامی: یک اس – 400 روسی به جای چهار پاتریوت آمریکایی

خروج سامانه‌های دفاع ضد موشکی پاتریوت از کشورهای عربی منطقه که برای اولین بار روزنامه «وال استریت ژورنال» به آن اشاره کرده است، در حالی صورت خواهد گرفت که منطقه شاهد تنش روزافزون میان ایالات متحده آمریکا و ایران است.
از طرفی این مسئول آمریکایی گفت که تصمیم به خروج این سامانه‎های دفاع ضد موشکی مدت ها پیش و قبل از تنشهای حال حاضر آمریکا با ایران اتخاذ شده است و مقامات آمریکایی نسبت به وجود زردخانه موشکی بزرگ ایران که تهدیدی برای همسایگان به شمار میرود، اذعان دارند.
علی‌رغم این مقام آمریکایی افزود که اقدام کشورش بخشی از روند ایجاد توازن قدرت در خارج از منطقه خاورمیانه است و تصمیم‌گیری در این رابطه مدت‌ها پیش از جزر و مد و تنش‌های کنونی واشینگتن با تهران انجام شده است.
در کنفرانس خبری اخیر خود، جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا اما از هر گونه اظهار نظر در این رابطه خودداری کرده بود.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала