توئیت های ظریف در واکنش به یکجانبه گرایی آمریکا

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر توئیت های جدید ظریف
توئیت های جدید ظریف - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه ایران طی چندین پیام در توئیتر نوشت که ایران همچنان به تلاش برای خنثی کردن تحریم های غیرقانونی آمریکا و حذف برگشت ناپذیر پدیده بی ثبات کننده قوانین فرامرزی آمریکا ادامه می‌دهد.

به گزارش اسپوتنیک، محمد جواد ظریف طی چند پیام در شبکه اجتماعی توئیتر به یکجانبه گرایی آمریکا در عرصه جهانی تاخت.
وی در این پیام ها نوشت: باعث تاسف است که شاهد یک دولت آمریکا با یکجانبه گرایی ویرانگر در "دی‌ان‌ای" آن باشیم که از چند جانبه گرایی برای حمله به آن سوء استفاده کند. آمریکا که بسیار از اعتبار تهی شده مجبور شده تا پشت روندی اداری خود را پنهان کند تا از روبرو شدن با ایران در شورای امنیت جلوگیری کند.

وزیر خارجه ایران در ادامه پیام خود نوشت: در واقع — با یک دوز سنگین همدردی، و یا حتی تاسف- ممکن است که بفهمیم چرا دولت آمریکا نیازمند سرپوش گذاشتن بر تعهد خود بر بی ثبات سازی است. برای همه این امکان وجود دارد که شاهد چالش رفتاری عمیق در داخل و فعالیت های بدخیم عمیق در خارج باشد.

ظریف در سومین توئیت خود تاکید کرد: برای درک تعهد دولت یاغی آمریکا به بی ثبات کردن نظام بین الملل فقط لازم است که تهدید گستاخانه سفیرش در سازمان ملل برای «یادداشت کردن اسامی»، تهدیدهای آقای ترامپ به قطع کمک های مالی یا تهدید مشاور امنیت ملی اش به تعقیب قضات دیوان بین المللی کیفری را به خاطر بیاوریم.

ظریف در توئیت دیگری نوشت: با توجه به ناتوانی آشکار دولت فعلی آمریکا در پایبندی توام با حسن نیت به توافقنامه ها، اولین گام در جهت تلاش برای حل مناقشه باید آن باشد که تدابیر محکمی با هدف احیای صلاحیت و شایستگی ظاهری اتخاذ گرفته شود، مثلا، باید همچون یک دولت عادی رفتار کند.

وزیر خارجه کشورمان در آخرین توئیت خود گفت: ایران به همکاری با شرکا ادامه خواهد داد تا محیط جدیدی ایجاد کند که در آن ملت هایی که برای خود احترام قائل هستند، بتوانند تعهدات بین المللی و منافع خویش را پیگیری کنند. ما همچنان به تلاش برای خنثی کردن تحریم های غیرقانونی آمریکا و حذف برگشت ناپذیر پدیده بی ثبات کننده قوانین فرامرزی آمریکا ادامه می‌دهیم.

​دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در نشست دیروز شورای امنیت سازمان ملل متحد قول داد تحریم های شدیدتری را علیه ایران اعمال کند.

وزیر خارجه ایران : دولت ترامپ تهدیدی علیه صلح بین المللی است - اسپوتنیک ایران
وزیر خارجه ایران : دولت ترامپ تهدیدی علیه صلح بین المللی است
ترامپ ضمن اعلام این مطلب یادآور شد تحریم ها علیه ایران در رابطه با برنامه هسته ای تهران در ماه نوامبر احیا خواهد شد. رئیس جمهور آمریکا گفت:"پس از ان ایالات متحده تحریم های مضاعفی را اعمال خواهد کرد که شدیدترین تحریم ها در طول تاریخ بوده تا با تمام طیف فعالیت شرورانه ایران مقابله شود. هر شخصیت حقیقی یا حقوقی که این تحریم ها را رعایت نکند، با پیامد های شدیدی روبرو خواهد شد".
هشتم ماه مه، ترامپ اعلام کرد که از برجام خارج می شود و نه فقط تحریم های قبلی را باز می گرداند بلکه تحریم های جدید علیه تهران را نیز اعمال خواهد کرد.
تحریم های آمریکا شامل محدودیت مرتبط با تجارت ایران در زمینه طلا و فلزات گرانبها و تحریم های هواپیمایی و خودرویی هستند. تحریم های نفتی ایران نیز در ماه نوامبر سال 2018 به مرحله اجرا در می آید. علاوه براین واشنگتن قصد دارد اقداماتی را علیه کشورهایی که با ایران همکاری می کنند صورت دهد. واشنگتن از همین حالا تلاش می کند از فروش نفت ایران جلوگیری کند.
ششم اوت 2018 اولین موج تحریم های آمریکا علیه ایران که پس از توافقنامه هسته ای در سال 2015 متوقف شده بود، دوباره به اجرا گذاشته شد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала