کشف ناحیه پهناورمساعد برای حیات در مریخ

© Photo / NASA/JPL-Caltechکشف ناحیه پهناورمساعد برای حیات در مریخ
کشف ناحیه پهناورمساعد برای حیات در مریخ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
گروهی از دانشمندان آمریکایی به این نتیجه رسیدند که از چند میلیارد سال قبل شرایط مساعدی برای حیات در مریخ وجود داشته است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه Science Alert ، دانشمندان دانشگاه براون، در مریخ چند میلیارد سال پیش شرایط مناسب برای زندگی میکروارگانیسم های شیمیایی وجود داشته که از طریق اکسیداسیون مواد معدنی، انرژی لازم برای بقای خود را دریافت می کردند.
دانشمندان اطلاعات دریافتی از کاوشگر "مارس ادیسه" را بررسی نموده و بر اساس آنها میزان مواد رادیو آکتیوی توریم و پتاسیم در سنگ های کوهستانی مریخ را معلوم کردند.
دیرینه شناسان همچنین توانستند معلوم نمایند که چهار میلیارد سال پیش چه میزانی از توریوم، پتاسیم و اورانیوم در سطح مریخ وجود داشت.
معلوم شد که مقدار عناصر رادیواکتیو در مریخ برای رادیولیز آب یعنی تقسیم مولکول ها تحت تاثیر تابش یونیزه شده، کافی بوده است.
دانشمندان همچنین روشن نمودند که در پوسته مریخ یک منطقه وسیع برای زندگی موجودات زنده وجود داشته که ضخامت آن به چندین کیلومتر می رسد.

آیا ایده سکونت انسان در کره مریخ تحقق خواهد یافت؟ - اسپوتنیک ایران
آیا ایده سکونت انسان در کره مریخ تحقق خواهد یافت؟

در نتیجه رادیولیز آب در این ناحیه می توانست هیدروژن کافی برای حفظ میکروارگانیسم های زیر سطح لیتوسفر مریخ (SLiME) برای صدها میلیون ها تولید گردد.
چندی پیش یک گروه بین المللی از دانشمندان ایالات متحده، فرانسه و مکزیک توانستند مولکول های آلی و ترکیبات فرار را از رسوبات مریخ که قدمت 3 میلیارد ساله داشتند کشف کنند. محققان اعلام کردند که این مواد آلی بدست آمده می تواند به خاطر فعالیت موجوداتی در سطح مریخ بوجود آمده باشد.
محققان این نتایج را با بررسی نمونه های خاکی که توسط کاوشگر مریخ برداشته شده ومورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته بود بدست آوردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала