تلاش مشاوران ترامپ برای جلوگیری از دیدار وی با روحانی

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر تلاش مشاوران ترامپ برای جلوگیری از دیدار وی با روحانی
تلاش مشاوران  ترامپ برای جلوگیری از دیدار وی با روحانی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اکنون مشاوران ترامپ جدا از بحث ممانعت از تمایلات جنگ‌طلبانه رئیس جمهور آمریکا ، تلاش می‌کنند تا از ارتباط مستقیم میان او و رئیس‌جمهوری ایران جلوگیری کنند. چراکه ممکن است او تا حدی برای این دیدار خام باشد که نتواند چنین نشستی را مدیریت کند و این موضوع موجب تضعیف تلاش‌های آنها برای حفظ فشارها بر کره‌شمالی شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل اقتصادنیوز، روزنامه نیویورک‌تایمز در مقاله خود با پرداختن به گمانه‌زنی‌ها در رابطه با احتمال دیدار رهبران ایران و ترامپ و فرصت‌ها و چالش‌های آن برای دو کشور به این نکته اشاره کرده است.
در این مقاله گفته می شود ترامپ که پس از تهدید خود به با خاک یکسان کردن کره شمالی، در هر حال با کیم جون اون، رهبر این کشور به برخی از توافق ها دست یافت ، بی میل نیست که برای حصول توافق با ایران نیز تلاش بورزد.
رابرت مالی، از مذاکره‌کنندگان ارشد آمریکا با ایران در دولت اوباما معتقد است که ترامپ آماده است تا به تهدیدات خود ادامه دهد اما به‌دنبال دستیابی به توافق قرن نیز هست. به گفته او در رابطه با کره‌شمالی این مدل نتیجه‌بخش بود چراکه کیم نیز تمایل به مذاکره داشت، اما در قبال ایران مشکل اصلی آن است که رهبران ایران معتقدند چنین دیداری موجب اعتبار بخشیدن به این استراتژی ترامپ می‌شود.

آمادگی ترامپ برای دیدار با  رهبر ایران - اسپوتنیک ایران
آمادگی ترامپ برای دیدار با رهبر ایران

روز جمعه 21 سپتامبر بهرام قاسمی ، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران خبر منتشره مبنی بر اینکه، روحانی درخواست کرده که در سازمان ملل با ترامپ دیدار داشته باشد را رد کرد.
سخنگوی وزارت خارجه ایران اعلام کرد: هرگز درخواستی از سوی ایران برای ملاقات با آقای ترامپ مطرح نشده است.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала