روحانی: مقامات آمریکایی سعی دارند نهادهای بین المللی را ناکارآمد کنند

© Sputnik / Aleksey Nikolskyiروحانی: مقامات آمریکایی سعی دارند نهادهای بین المللی را ناکارآمد کنند
روحانی: مقامات آمریکایی سعی دارند نهادهای بین المللی را ناکارآمد کنند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، گفت که دولت کنونی ایالات متحده تلاش می کند تا نهادهای بین المللی را ناکارآمد سازد.

به گزارش اسپوتنیک، حسن روحانی، رئیس جمهور ایران در سخنرانی خود در 73مین مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک روز سه شنبه گفت: دولت ایالات متحده، حداقل دولت فعلی، تلاش می کند همه نهادهای بین المللی را ناکارآمد کند.

او در ادامه افزود: درک ایالات متحده آمریکا از روابط بین‌الملل، اقتدارگرایانه است. آمریکا فکر می‌کند چون زور دارد، حق هم دارد. درک آن‌ها از قدرت، نه اقتدار مشروع و قانونی، که زورگویی است. هیچ دولت و ملتی را نمی‌توان به زور به پای میز مذاکره آورد و اگر چنین شود آنچه انباشت می‌شود، خوشه‌های خشم ملت‌هاست که نصیب زورگویان خواهد شد.

روحانی اظهار کرد: در این شرایط، بی‌تفاوتی و بی‌اثری نهادهای بین‌المللی می‌تواند خطری برای صلح جهانی باشد. دولت‌های اقتدارگرا دشمنان صلح و پدران جنگ هستند. ایران همان دولتی است که با داعش* جنگید و آن را تصویری مجعول از اسلام‌گرایی نشان داد. ما با داعش* می‌جنگیدیم قبل از آن که در پاریس و لندن و بروکسل، عملیات کنند. واقعیات تاریخی درباره ایران را بپذیرید. از تحریم دست بردارید و به تکفیر پایان دهید. جهان، دوستی بهتر از ایران نخواهد داشت، اگر صلح، آرمان شماست.

* گروه ممنوعه در روسیه

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала