احضار شبانه سفرای سه کشور اروپایی به وزارت خارجه ایران

© AFP 2023 / Atta Kenareاحضاز شبانه سفرای سه کشور اروپایی به وزارت خارجه ایران
احضاز شبانه سفرای سه کشور اروپایی به وزارت خارجه ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت امور خارجه ایران از احضار شبانه سفرای هلند و دانمارک و کاردار انگلیس در پی حمله تروریستی اهواز خبر داد.

آمریکا و اسرائیل حامیان حادثه تروریستی اهواز - اسپوتنیک ایران
آمریکا و اسرائیل حامیان حادثه تروریستی اهواز
به گزارش اسپوتنیک، بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت: سفرای هلند، دانمارک و کاردار موقت انگلیس در غیاب سفیر این کشور، شنبه شب به وزارت امور خارجه ایران احضار شدند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با اعلام خبر فوق افزود: در جریان این احضارها که بصورت جداگانه توسط مدیرکل اروپای وزارت امور خارجه صورت گرفت به دیپلمات های ارشد هلندی و دانمارکی نسبت به اقامت برخی اعضای گروهک تروریستی مزدوری که مسبب جنایت امروز در اهواز بوده اند، شدیدا اعتراض شد.

قاسمی افزود: مدیر کل اروپای وزارت امور خارجه به سفرای هلند و دانمارک تأکید کرد انتظار می‌رود دولت‌های مزبور ضمن محکومیت قاطعانه این اقدام تروریستی مسببین جنایتکار و همه مرتبطین با آنها را جهت حضور در دادگاه و محاکمه عادلانه به ایران مسترد کنند. مدیرکل اروپای وزارت خارجه تأکید کرد چگونه است که چنانچه داعش در اروپا اقدام می‌کند، با حساسیت دنبال می‌شود؟ این تروریست‌ها دقیقا رفتاری مشابه داعش دارند و هیچ تفاوتی بین شهروندان کشوری با کشور دیگر نباید باشد.

سفیران هلند و دانمارک ضمن ابراز تأسف از این حادثه اظهار داشتند، موارد مطرح شده را فورا به پایتخت‌های خود منتقل خواهند کرد. آنها همچنین آمادگی دولت متبوع خود را برای هرگونه همکاری و تبادل اطلاعاتی در زمینه شناسایی سوابق این مجرمین اعلام داشتند.

قاسمی همچنین گفت: در احضار کاردار موقت سفارت انگلیس در تهران که در غیاب سفیر این کشور انجام شد، تأکید گردید از نظر جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه پذیرفتنی نیست که سخنگوی گروهک "الاحوازی" اجازه یابد مسوولیت این اقدام تروریستی را از طریق یک شبکه تلویزیونی مستقر در لندن اعلام کند.

شایان ذکر است که صبح روز شنبه، مردان مسلح در حین برگزاری مراسم رژه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به روی نیروهای نظامی و انتظامی و مردم عادی آتش گشودند که در این حمله تروریستی 24 تن کشته و 60 نفر دیگر زخمی شدند.

ساعانی پس از این حادثه خبرگزاری ایرنا گزارش داد که گروه «الاحوازی» که با عریستان در ارتباط است، مسئولیت این حمله تروریستی را برعهده گرفت.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала