واکنش آمریکا به رزمایش نظامی ایران در تنگه هرمز

© AFP 2023 / FARS NEWS/MEHDI MARIZADواکنش آمریکا به رزمایش نظامی ایران در تنگه هرمز
واکنش آمریکا به رزمایش نظامی ایران در تنگه هرمز - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آمریکا درباره رزمایش نظامی ایران در تنگه هرمز اعلام کرد که از برگزاری این رزمایش آگاه بوده و همچنان به برقراری امنیت در دریاهای بین المللی ادامه می دهد.

ارتش و سپاه ایران در خلیج فارس رزمایش مشترک اجرا می کنند - اسپوتنیک ایران
ارتش و سپاه ایران در خلیج فارس رزمایش مشترک اجرا می کنند
به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که ما از رزمایش نظامی ایران در خلیج فارس مطلع هستیم. آمریکا و متحدانش همچنان به برقراری امنیت و ثبات در منطقه ادامه خواهند داد.

در بیانیه پنتاگون آمده: ما با مشارکت متحدان خود برای اطمینان از آزدای تردد و حمل کالاهای غیر مجاز در دریای بین المللی در جهت اطمینان از رعایت قوانین بین المللی به فعالیت خود ادامه می دهند.

نیروهای مسلح ایران روز جمعه 21 سپتامبر در تنگه هرمز و در مناطقی که محل عبور بیشتر نفتکش های کشورهای حوزه خلیج فارس است، رزمایش نظامی خود را آغاز کرد.

این رزمایش به طور مشترک با حضور نیروی هوایی ارتش و سپاه ایران به اجراء درآمد

در این رزمایش مشترک 9 فروند هواپیمای اف 4 ، 4 فروند میراژ، 6 فروند سوخو22، 4 فروند توکانو، 3 فروند یاک12، 3 فروند بالگرد شنوک، 2 فروند بالگرد 212 شرکت می کنند.

به گفته سرهنگ یوسف صفی پور، جانشین معاونت فرهنگی و روابط عمومی نیروی هوایی ارتش ایران این رزمایش به مناسبت 31 شهریور و آغاز هفته دفاع مقدس به مدت یک هفته برگزار می شود.

مقامات ایران بارها اعلام کردند که که در صورت تهدید منافع ملی ایران، تنگه هرمز را خواهند بست.

سپاه پاسداران ایران در ماه جولای اعلام کرد که در صورت ادامه تحریم های آمریکا علیه ایران ، تنگه هرمز را برای انتقال نفت خواهد بست.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала