انتقاد ظریف از آمریکا به خاطر نقض تعهدات برجام

© Sputnik / Sergey Guneyev /  مراجعه به بانک تصاویر انتقاد ظریف از آمریکا به خاطر نقض تعهدات برجام
انتقاد ظریف از آمریکا به خاطر نقض تعهدات برجام - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه ایران اعلام کرد که آمریکا درخواست‌ها برای صلح را به سخره گرفته است.

درخواست ظریف از اروپا برای جبران تحریمهای آمریکا علیه ایران - اسپوتنیک ایران
درخواست ظریف از اروپا برای جبران تحریمهای آمریکا علیه ایران
به گزارش اسپوتنیک؛ محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در پیامی توئیتری با انتقاد از آمریکا به خاطر زیرپاگذاشتن تعهدات برجامی نوشت: «آمریکا برجام را یک "توافق شخصی بین دو دولت" نامیده و ادعا می کند که "به دنبال یک پیمان" است. اشتباه است، برجام یک موافقت نامه بین المللی است که یک قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل بر آن صحه گذاشته است.»

وی همچنین با اشاره به سابقه بد آمریکا در عدم پایبندی به تعهداتش افزود: «به علاوه، آمریکا تعهدات خود به پیمان ها را نیز زیر پا گذاشته است و با دو پرونده شکایت در دادگاه بین المللی کیفری روبرو است.»
ظریف ادامه داد: «آمریکا درخواست های صلح را تنها به سخره می گیرد.»

وزیر امور خارجه ایران پبام خود را با هشتگی با مضمون "آیا شرم نمی کنی" به پایان برده و ویدئویی نیز از اعتراضات یک زن آمریکایی در سخنرانی برایان هوک نماینده ویژه آمریکا در امور ایران را به پیام خود افزوده است.

برایان هوک نماینده ویژه آمریکا در امور ایران روز چهارشنبه طی سخنانی در آستانه اجلاس هفته‌‌ی آینده سازمان ملل متحد ابراز امیدواری کرد که دو کشور ایران و آمریکا بتوانند به پیمانی دست یابند که "هم موشک‌های بالستیک ایران و هم برنامه هسته‌ای ایران را در برگیرد.

در ژوئیه سال 2015 میلادی، پنج عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل متحد (متشکل از بریتانیا، چین، فرانسه، روسیه و ایالات متحده آمریکا) به علاوه آلمان به توافقی تاریخی با ایران برای جلوگیری از ساخت سلاح هسته ای دست یافتند. در ازای توقف برنامه هسته ای ایران هم قرار شد بسیاری از تحریمهای وضع شده علیه این کشور برداشته شود.

در تاریخ 8 ماه مه 2018 دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در اقدامی یکجانبه از توافقنامه هسته ای با ایران (برجام) خارج شد.

 

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала