حضور نظامی آمریکا در لهستان بررسی می شود

© AP Photo / Czarek Sokolowskiامریکا: درخواست لهستان برای حضور نظامی در این کشور را بررسی می کنیم
امریکا: درخواست لهستان برای حضور نظامی در این کشور را بررسی می کنیم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دونالد ترامپ، از حضور نیروهای نظامی اش در لهستان، برای مقابله با روسیه استقبال می کند.

به گزارش اسپوتنیک، ایالات متحده درخواست لهستان برای حضور دائم نیروهای نظامی آمریكایی در این كشور را بررسی می کند.
دونالد ترامپ در حضور خبرنگاران در این خصوص گفت: «ما خیلی جدی به این موضوع پرداخته ایم. من می دانم که لهستان از این ایده استقبال می کند، و ما این ایده را بررسی خواهیم کرد". ترامپ این سخنان را قبل از مذاکره با رئیس جمهور لهستان در واشنگتن بیان نمود.

آمریکا از اوکراین تسلیحات نظامی خرید - اسپوتنیک ایران
آمریکا از اوکراین تسلیحات نظامی خرید

پیش از دیدار رئیس جمهور لهستان با ترامپ در واشنگتن، رئیس وزارت دفاع لهستان خبر از حضور دائمی نیروهای ایالات متحده، و همچنین فروش سلاح از سوی آمریکا به لهستان داد.
پیش از این، لهستان پیشنهاد کرده بود که ایالات متحده آمریکا به طور دائم پایگاه نظامی خود را در این کشور بنا کند. لهستان آماده است مبلغی حدود 1.5-2 میلیارد دلار برای این پایگاه هزینه کند. این پیشنهاد خارج از ناتو، از سوی لهستان به آمریکا داده شده است. لهستان این اقدام را به خاطر احتمال جنگ با روسیه انجام می دهد. در این راستا افزایش تعداد نیروهای ارتش لهستان، در برنامه های این کشور قرار دارد. لهستان به طور رسمی پیشنهاد اختصاص دو میلیارد دلار برای توسعه حضور آمریکا در کشورش را ارائه داده است.
از سوی دیگر، مسکو اعلام نموده است که هیچگاه به هیچ کشوری در حوزه ناتو حمله نخواهد کرد. به گفته وزیر امور خارجه روسیه، سرگی لاوروف، کشورهای غربی و اوکراین به خوبی می دانئد که روسیه هیچ برنامه ای برای حمله به کشوری ندارد، اما این پیشنهاد، برای افزایش حضور نظامی کشورهای غربی و آمریکا در نزدیکی مرزهای روسیه است.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала