هشدار دبیر کل ناتو به روسیه

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر هشدار دبیر کل ناتو به روسیه
هشدار دبیر کل ناتو به روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دبیر کل اتحادیه اروپا در گفتگو با Axios اعلام کرد؛ احتمال دارد که ناتو بند پنجم اساسنامه این اتحادیه را در مورد حملات سایبری توسط روسیه اعمال کند.

اظهارات دبیر کل ناتو درباره خرید اس 400 توسط آنکارا - اسپوتنیک ایران
اظهارات دبیر کل ناتو درباره خرید اس 400 توسط آنکارا
به گزارش اسپوتنیک، ینس استولتنبرگ دبیر کل ناتو در صورت حمله سایبری روسیه طبق بند پنجم اساسنامه این اتحادیه عمل می کنیم.
بر اساس بند پنجم اساسنامه ناتو، هر گونه تجاوز یا حمله مسلحانه به یکی کشورهای عضو ناتو به معنای تجاوز به همه کشورهای عضو این پیمان تلقی می شود و براساس آن ناتو سیستم دفاع مشترک خود را به حالت اجرا درخواهد آورد.
اعضای اتحادیه اروپا در اجلاس ماه جولای در بروکسل توافق کردند که ناتو در صورت "جنگ ترکیبی" می تواند از براسا بند پنجم اساسنامه این اتحادیه عمل کند.
ینس استولتنبرگ دبیر کل ناتو در پاسخ به این سوال که در صورت حمله سایبری روسیه، امکان اسخ متقابل براساس بند پنجم اساسنامه اتحادیه اروپا وجود دارد، گفت: به صورت خودکار، خیر! این اقدام بستگی به نوع حمله سایبری دارد.
وی افزود: این مهم است که ما به صورت روشن بیان کردیم که ناتو در صورت لزوم، حق استفاده از ماده پنجم اساسنامه خود را دارد و اعلام کردیم که امنیت سایبری خود را تقویت می کنیم.
استولتنبرگ تاکید کرد که ناتو هرگز شرایطی را که در صورت وقوع آن می توان از بند پنجم اساسنامه استفاده کند را مشخص نخواهد کرد. وی در پایان گفت: به عقیده من، ما نباید این برتری را به هر یک از دشمنان بالقوه خود واگذار کنیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала