کشف کرم 10 سانتی متری در مغز یک چینی

© Fotolia / Syda Productionsکشف کرم 10 سانتی متری در مغز یک چینی
کشف کرم 10 سانتی متری در مغز یک چینی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پزشکان چینی یک کرم ۱۰ سانتی‌متره را از مغز یک جوان بیرون کشیدند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری ساوت چاینا مورنینگ، جراحان چینی از مغز یک جوان ۲۶ ساله کرم زنده ۱۰ سانتی‌متری را خارج نمودند.
لیو یک جوان ۲۶ ساله ای که در شهر نانچانگ، چین زندگی می کند، هیچ بیماری خاصی نداشت، اما پس از حمله میگرنی (صرع) به بیمارستان منتقل گردید. جراحان پس از انجام معاینات متوجه شدن که یک کرم ۱۰ سانتی‌مترهدر مغز این جوان در حال رشد و نمو است. داکتر وانگ چونلیان پس از جراحی گفت: "ما کرم زنده را از مغز مریض این نوجوان بیرون کشیدم."
به عقیده پزشکان، علاقه لیو به خوردن گوشت نیم پخته سبب ورود کرم به بدن وی گردیده است. گویا، کرم یا تخم آن پس از ورود به بدن انسان توسط جریان خون به اعضای داخلی انتقال می یابند.
گفتنی است، پیش از این در خبر ها آمده بود که محققان روسی اعلام کردند،دو کرم پس از 42000 سال به زندگی بازگشته اند. به نقل از مجله آکادمی علوم،دو کرم پس از 42000 سال یخ زدگی به زندگی بازگشتند.به گفته گروه مطالعاتی متشکل از یک تیم از دانشمندان روسی و یک تیم از دانشگاه پرینستون،این دو کرم برای اولین بار پس از دوره پلیستوسن (دوره چهارم زمین شناسی) شروع به حرکت و غذا خوردن نمودند. تا کنون حدود 300 کرم یخ زده در آزمایشگاه های در مؤسسه شیمی-فیزیک و زیستشناختی علوم زمین در مسکو برای مطالعه مورد بررسی قرار گرفتند و از بین آن ها تنها دو کرم ماده از خود نشانه های زندگی را نشان داده اند که این یک موفقیت برای محققان محسوب می شود.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала