واکنش مسکو به بیانیه بریتانیا درباره مصاحبه مظنونین پرونده اسکریپال

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر واکنش مسکو به بیانیه بریتانیا درباره مصاحبه مظنونین پرونده اسکریبال
واکنش مسکو به بیانیه بریتانیا درباره مصاحبه مظنونین پرونده اسکریبال - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت خارجه روسیه در پاسخ به اتهام دروغ پردازی بریتانیا نسبت به سخنان مظنونین پرونده اسکریپال اعلام کرد که مشخص نیست که بر چه اساسی این بیانیه ها را منتشر می کنند.

واکنش انگلیس به مصاحبه با مظنونین پرونده اسکریپال - اسپوتنیک ایران
واکنش انگلیس به مصاحبه با مظنونین پرونده اسکریپال
به گزارش اسپوتنیک؛ در تاریخ 13 سپتامبر شبکه تلویزیونی "راشا تودی" مصاحبه ای با مظنونین پرونده اسکریپال منتشر کرد که طی این گفتگوعنوان می کنند به عنوان گردشگر به بریتانیا سفر کرده اند و ارتباطی با افسران اطلاعاتی روسیه و پرونده اسکریپال ندارند.
وزارت خارجه انگلیس مصاحبه با مظنونین پرونده اسکریپال از سوی روسیه را "پیچیده و دروغ" خواند.

ماریا زاخاروا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: من تنها یک سوال دارم و آن اینست که برچه اساسی آنها این بیانیه را اعلام کرده اند؟ چرا این سخنان را دروخ خواندند؟ چه موضوعی دقیقا در این بیانیه دروغ بوده است؟

سرگئی اسکریپال، جاسوس بریتانیا و یولیا ، دخترش روز 4 مارس در شهر سالزبری بریتانیا مسموم شدند. طرف بریتانیایی ادعا می کند که دولت روسیه در مسمومیت اسکریپال با ماده А234 دست داشته است اما مسکو این اتهام را اکیدا رد می کند.

مسکو بارها پیشنهاد تحقیقات مشترک در موضوع پرونده اسکریپال را ارائه داد، در حالی که لندن از این پیشنهاد طرفه رفته و درخواست را نپذیرفته است.

همچنین وزارت خارجه روسیه، ترزا می نخست وزیر بریتانیا را به دلیل اینکه او ساخت این سم در روسیه را تایید کرده بود دروغگو خواند، در حالی که آزمایشگاه پورتون این موضوع را رد کرد.

لندن نیز پس از مدتی تصاویری دو نفر را منتشر و ادعا کرد که آنها از افسران اطلاعاتی روسیه و مظنون به مسومیت اسکریپال هستند.

مسکو نیز اعلام کرد که این نام ها و تصاویر اثبات کننده چیزی نبوده و از اندن خواست برای همکاری، دست از متهم کردن بردارد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала