نظرسنجی اسپوتنیک: آیا نظر روس ها و غربی ها درباره چین فرق دارد؟

© AFP 2023 / Greg Bakerنظرسنجی اسپوتنیک: آیا نظر روس ها و غربی ها درباره چین فرق دارد؟
نظرسنجی اسپوتنیک: آیا نظر روس ها و غربی ها درباره چین فرق دارد؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نظر روس ها در خصوص چین با نظر اروپایی ها به طور قابل توجهی فرق دارد: نیمی از روس ها معتقدند که چین شریک روسیه است ( و فقط کمی بیشتر از یک سوم آنرا رقیب می شمارند)، 59 درصد نیز اقدامات چین را در عرصه بین المللی مثبت ارزیابی می کنند.

برای شهروندان کشورهای فرانسه، بریتانیا، آلمان، آمریکا و روسیه این سوال مطرح شد: " به نظر شما ، چین برای کشورتان بیشتر شریک است یا رقیب؟ شما چه ارزیابی از اقدامات چین در عرصه بین المللی دارید؟"
براساس همه پرسی اسپوتنیک مشخص شد که بیش از نیمی از فرانسوی ها و آمریکایی ها (56 درصد فرانسوی ها ، 55 درصد آمریکایی ها)، 41 درصد آلمانی ها و 40 درصد بریتانیایی ها معتقدند که چین بیشتر رقیب کشورشان است تا شریک و دوست. روس ها چین را بیشتر شریک می دانند (50 درصد شرکت کنندگان در همه پرسی پاسخ دادند)
بیش از 44 درصد از شرکت کنندگان در همه پرسی از غرب (47 درصد آمریکایی ها، 45 درصد فرانسوی ها و 44 درصد آلمانی ها و بریتانیایی ها)اقدامات چین در عرصه بین المللی را منفی ارزیابی می کنند. در عین حال که اکثر روس ها (59 درصد) ، برعکس اقدامات چین را مثبت می دانند.
این همه پرسی توسط IFop شرکت قدیمی فرانسوی که به کار همه پرسی نظرات اجتماعی مشغول است برای اسپوتنیک نیوز از تاریخ نهم تا بیستم اوت 2018 در کشورهای فرانسه، بریتانیا، آلمان و ایالات متحده انجام شد. در این همه پرسی 4033 نفر در سنین بالای 18 سال (از فرانسه 1013، بریتانیا 1003، آلمان 1010، آمریکا 1007نفر) شرکت داشتند.
در روسیه این همه پرسی توسط بنیاد روسی "نظرات اجتماعی" که به کار همه پرسی نظرات اجتماعی مشغول است از تاریخ 18 و 19 اوت 2018 در روسیه انجام شد. در این همه پرسی 1500 نفر در سنین بالای 18 سال حضور داشتند.

© Sputnikنظرسنجی اسپوتنیک
نظرسنجی اسپوتنیک - اسپوتنیک ایران
نظرسنجی اسپوتنیک
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала