ترامپ در شرف اعلان جنگ با کره شمالی بود

© AFP 2023 / Nicholas Kammترامپ در شرف اعلان جنگ با کره شمالی بود
ترامپ در شرف اعلان جنگ با کره شمالی بود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
باب وودوارد در کتاب خود از تلاش رئیس پنتاگون برای منصرف کردن ترامپ از تصمیمش می‌نویسد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از Express، باب وودوارد در کتاب "ترس،ترامپ در کاخ سفید" می‌نویسد: دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده در اوایل امسال قصد داشت یک توئیت درباره خروج خانواده های 28.5 هزار سرباز آمریکایی از کره جنوبی منتشر کند. اما جیمز ماتیس، وزیر دفاع این کشور او را از این اقدام برحذر داشت، چرا که چنین اعلامیه ای می توانست برای کره شمالی به معنای اعلام جنگ و آماده سازی برای حمله به شبه جزیره کره تفسیر شود.

نامه رهبر کره شمالی به ترامپ - اسپوتنیک ایران
نامه جديد رهبر کره شمالی به ترامپ

رئیس پنتاگون ترامپ را متقاعد کرد که این توئیت می تواند منجر به تصمیم کیم جونگ اون، رهبر دموکراتیک خلق کره برای حمله به کره جنوبی و در نهایت یک جنگ بزرگ می‌شود.
طبق گفته وودوارد، رئيس جمهور قصد داشته است مطلب ديگري با چشم انداز درگيري بين کره شمالي و ايالات متحده منتشر کند. همچنین این خبرنگار می‌گوید، از توئیتی که هرگز از ترامپ منتشر نشد می‌گوید که وی می‌خواسته است بنویسد که درگیری بین دو کشور در نهایت تبدیل به یک درگیری بین دو نفر خواهد شد، "انسان در برابر انسان. من علیه کیم ".
گفتنی است کتاب "ترس،ترامپ در کاخ سفید" یازدهم سپتامبر منتشر می‌شود. کاخ سفید اطلاعات داخل این کتاب را نامعتبر خوانده است. اولین نشست دو جانبه رهبران کره شمالی و ایالات متحده در روز 12 ژوئن برگزار شد. در نتیجه، این نشست یک سند امضا شد، که ترامپ آن را "مهم، جامع و دقیق" نامید. کیم جونگ اون از ترامپ برای این نشست تشکر کرد و خواستار ترک اختلاف نظر در گذشته شد. روابط میان کشورهای پس از آن تا حدودی بهبود یافته است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала