رسوایی غرب در سوریه

© Sputnik / Michael Klimentyev /  مراجعه به بانک تصاویر رسوایی غرب در سوریه
رسوایی غرب در سوریه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
غرب فرصت تاثیر گذاری بر پیشرفت اوضاع در سوریه را از دست داده که این نتیجه سیاست شکست خورده آمریکا و اروپا در خاورمیانه است.

به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را نوربرت ریوتگن، رئیس کمیته سیاست خارجی پارلمان آلمان در مصاحبه با نشریه Kieler Nachrichten اعلام کرده و گفت به زودی عملیات بزرگی در سوریه از جمله در ادلب آغاز می شود که دولت سوریه، روسیه و ایران در آن دارای نقش پیشتاز هستند و این پیامد سیاست اشتباه کشورهای غربی در این منطقه طی سالهای اخیر است.
سیاستمدارآلمانی مسئولیت این وضع را بر عهده باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا دانست که در سال 2013 نسبت به "حمله شیمیایی از سوی اسد واکنش شایسته نشان نداده وبه وعده اجرای عملیات جنگی علیه وی عمل نکرد".
نوربرت ریوتگن همچنین اروپا را "گدای سیاسی" نامید که تمام نفوذ سیاسی خود را از دست داده و این وضع باعث تقویت روسیه و ایران شده است.
سیاستمدارآلمانی اتحادیه اروپا را به نادیده گرفتن اشتباهات خود در سوریه و عدم تمایل به بررسی این اشتباهات و تصحیح آنها متهم کرد.
به عقیده وی غرب در بحران شدیدی به سر می برد که باعث ورود انبوه پناهجویان به اروپا شده است.
سیاستمدار آلمانی می گوید:" ما به خاطر نبودن سیاست صحیح اروپایی در خاورمیانه در بحران سیاسی و معنوی به سر می بریم. ما تعداد زیادی از پناهجویان را پذیرفتیم اما اوضاع در منطقه خاورمیانه را به هیچ وجه تغییر نداده و هیچ ساختاری را برای انجام این کار در آینده به وجود نیاورده ایم".

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала