تردید بریتانیایی ها در اصالت مدارک ارائه شده در رابطه با "قضیه اسکریپال"

© REUTERSتردید بریتانیایی ها در اصالت مدارک ارائه شده در رابطه با "قضیه اسکریپال"
تردید بریتانیایی ها در اصالت مدارک ارائه شده در رابطه با قضیه اسکریپال - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کریت میوری، سفیر سابق بریتانیا در ازبکستان در وبلاگ خود نوشت لندن در عکس های مظنونان در "قضیه اسکریپال" مرتکب اشتباهاتی شده یا اصلاً این عکس ها جعلی هستند.

به گفته وی "مسموم کنندگان" احتمالی اسکریپال، مامور سابق سازمان مرکزی اطلاعات ارتش روسیه و یولیا دخترش قوانین فیزیک را نقض کرده اند چون اسکرین شات های گرفته شده از دوربین های مدار بسته فرودگاه گتویگ که به عنوان سند دست داشتن دو شهروند روسیه به نام های آلکساندر پتروف و روسلان بوشیروف در این قضیه ارائه شده اند، در یک زمان تهیه شده اند: ساعت 16.22.43 در روز 2 مارس 2018.
دیپلمات بریتانیایی همچنین خاطرنشان می سازد که شهروندان روسیه هر دو در کریدورهای کاملاً یکسانی دیده می شوند و او که بارها در فرودگاه گتویک لندن بوده، به خاطر ندارد که در آنجا چنین کریدورهای اینقدر شبیه هم وجود داشته باشند. وی اضافه می کند که آنها همچنین بدون چمدان هستند و فقط کیف های کوچکی روی شانه خود انداخته اند که نکته عجیبی است.
تردید های سفیر سابق بریتانیا ما را به این نتیجه می رساند که جعلی بودن این عکس ها حاکی از آن می تواند باشد که دیگر اسناد ارائه شده از سوی اسکاتلند یارد برای اثبات دست داشتن روسیه در مسمومیت اسکریپال و دخترش نیز احتمالا ساختگی هستند.
سرگئی اسکریپال، جاسوس بریتانیا و یولیا ، دخترش روز 4 مارس امسال در شهر سالزبری بریتانیا مسموم شدند. طرف بریتانیایی ادعا می کند که دولت روسیه در مسمومیت اسکریپال با ماده А234 دست داشته است اما مسکو این اتهام را اکیدا رد می کند. به دنبال بریتانیا ، تعدادی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا و همچنین آمریکا، کانادا، نروژ، اوکراین ودیگر کشورها تصمیم گرفتند در رابطه با قضیه سالزبری دیپلمات های روسی را اخراج کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала