نقض قوانین فیزیک: شواهد بریتانیا مورد سوال قرار گرفت

© REUTERSنقض قوانین فیزیک: شواهد بریتانیا مورد سوال قرار گرفت
نقض قوانین فیزیک: شواهد بریتانیا مورد سوال قرار گرفت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شواهدی که بریتانیا در مورد مسمومیت اسکریپال ارائه کرد مورد سوال قرار گرفت.

به گزارش اسپوتنیک، کریت میوری سفیر پیشین بریتانیا در ازبکستان در وبلاگ خود نوشت: لندن در عکس های مظنونان در «قضیه اسکریپال» مرتکب اشتباهاتی شده یا اصلاً این عکس ها جعلی هستند.

به گفته وی، مسموم کنندگان احتمالی اسکریپال مامور پیشین سازمان مرکزی اطلاعات ارتش روسیه و یولیا دخترش قوانین فیزیک را نقض کرده اند، چون تصاویر گرفته شده از دوربین های مدار بسته فرودگاه گتویگ که به عنوان سند دست داشتن دو شهروند روسیه به نام های الکساندر پتروف و روسلان بوشیروف در این قضیه ارائه شده اند، در یک زمان در ساعت 16.22.43 در روز 2 مارچ 2018 تهیه شده است.

دیپلمات بریتانیایی همچنین خاطرنشان می سازد که شهروندان روسیه هر دو در راهروهای کاملاً یکسانی دیده می شوند و او که بارها در میدان هوایی گتویک لندن بوده، به خاطر ندارد که در آنجا چنین راهروهای اینقدر شبیه هم وجود داشته باشند.

وی اضافه می کند که آنها همچنین بدون چمدان هستند و تنها کیف های کوچکی روی شانه خود انداخته اند که نکته عجیبی است.

تردید های سفیر پیشین بریتانیا ما را به این نتیجه می رساند که جعلی بودن این عکس ها حاکی از آن می تواند باشد که دیگر اسناد ارائه شده از سوی اسکاتلند یارد برای اثبات دست داشتن روسیه در مسمومیت اسکریپال و دخترش نیز احتمالا ساختگی هستند.

یادآوری می کنیم، که سرگئی اسکریپال جاسوس بریتانیا و یولیا، دخترش روز 4 مارچ امسال در شهر سالزبری بریتانیا مسموم شدند. طرف بریتانیایی ادعا می کند که دولت روسیه در مسمومیت اسکریپال با ماده А234 دست داشته است، اما مسکو این اتهام را اکیدا رد می کند. به دنبال این رویداد بریتانیا و شماری از کشورهای عضو اتحادیه اروپا و همچنین امریکا، کانادا، ناروی، اوکراین ودیگر کشورها تصمیم گرفتند در پیوند با قضیه سالزبری دیپلمات های روسی را اخراج کنند.

آپلود عکس

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала