ناکامی واشنگتن در استفاده از سازمان ملل برای فشار بر ایران

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر ناکامی واشنگتن در استفاده از سازمان ملل برای فشار بر ایران
ناکامی واشنگتن در استفاده از سازمان ملل برای فشار بر ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه معتقد است که آمریکا دیگر نمی تواند از سازمان ملل برای وارد کردن فشار بر ایران استفاده کند.

به گزارش اسپوتنیک، ریابکوف ضمن بیان این مطلب خاطرنشان ساخت آمریکا در کشاندن اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد به سمت خود در مسئله برجام با ناکامی روبرو شده است.
معاون وزیر خارجه روسیه ضمن صحبت از قصد طرف آمریکایی برای تشکیل نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره موضوع برجام گفت:" خود خروج امریکا از برجام به منزله نقض قطعنامه شماره 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد بوده است و تشکیل جلسه اعلام شده در نیویورک امکان خوبی برای جلب توجه آمریکاییان به این ملاحظه (نقض قطعنامه فوق الذکر) خواهد بود".
ریابکوف به آمریکایی ها هشدار داده و گفت "اگر آنها فکر می کنند که بتوانند از تریبون سازمان ملل برای جمع کردن همه در زیر پرچم خود و بقول معروف به صف کردن آنها استفاده کنند، اشتباه کرده اند".
پیشتر نیکی هیلی، نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل اعلام کرده بود واشنگتن قصد دارد نشست سازمان ملل درباره مسئله ایران را به ریاست دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برگزار کند.
هشتم ماه مه، ترامپ اعلام کرد که از برجام خارج می شود و نه فقط تحریم های قبلی را باز می گرداند بلکه تحریم های جدید علیه تهران را نیز اعمال خواهد کرد.
تحریم های آمریکا شامل محدودیت مرتبط با تجارت ایران در زمینه طلا و فلزات گرانبها و تحریم های هواپیمایی و خودرویی هستند. تحریم های نفتی ایران نیز در ماه نوامبر سال 2018 به مرحله اجرا در می آید. علاوه براین واشنگتن قصدارد اقداماتی را علیه کشورهایی که با ایران همکاری می کنند صورت دهد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала