گزارش و تحلیل

تلفن همراه، ابزاری برای جاسوسی

© REUTERS / Thomas Whiteتلفن همراه، ابزاری برای جاسوسی
تلفن همراه، ابزاری برای جاسوسی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اسپوتنیک - یک منبع در وزارت امور خارجه قطر به رسانه های محلی گفت که این وزارتخانه از جاسوسی با استفاده از تلفن های همراه نگران است.

این منبع افزود: سرویس ویژه امارات متحده عربی مدت ها از مقامات عالی رتبه قطر با کمک تلفن های همراهشان جاسوسی می کند. بر اساس گزارش ها، نرم افزار اسرائیل در این زمینه مشارکت دارد. این منبع وزارت امور خارجه قطر بر ضرورت تحقیق و مجازات افرادی که مسئول نقض قوانین بین المللی هستند، تأکید دارد.

دستگیری 10 جاسوس در نهادهای ایران - اسپوتنیک ایران
بازداشت 10 جاسوس در نهادهای ایران
علی الهیل آکادمیسین قطری به اسپوتنیک گفت: رصد و جاسوسی علیه قطر توسط کشورهای خلیج فارس مدت طولانی است مورد استفاده قرار گرفته است. و این، مدت ها پیش از بحران کنونی خلیج فارس آغاز شد. موارد نخست این جریان در سال 2012 ثبت شد. دو سال بعد در سال 2014 تنش ها بین کشورهای این حوزه همراه با فرا خواندن سفیران بوقوع پیوست و در سال 2017 بحران کنونی آغاز شد.

از سال 2012، هکرهای امارات متحده عربی ایمیل و وب سایت های سیاستمداران و مسئولان قطر را هک کردند. اوج حملات الکترونیکی در ماه مه گذشته ثبت شد. هدف این حمله اطلاعاتی — امیر قطر و سیاستمداران است تا حیثیت آنها بدنام شود. هدف نهایی: سرنگونی دولت قطر و روی کار آوردن دولتی است که برای عربستان سعودی سودمند باشد. عربستان سعی می کند دولتی حاکم باشد، مانند سال های پیش از 1995. قطر، که منافع خود را دنبال می کند و در مسیر خودش حرکت می کند، برای ریاض خطرناک و ناخوشایند است.

قطار گردشگری «روسیه امپراطوری» آغاز بکار کرد - اسپوتنیک ایران
قطار گردشگری «روسیه امپراطوری»
علی الهیل آکادمیسین قطری در مصاحبه با اسپوتنیک در پایان گفت: مثلا جنگ یمن را بگیریم. قطر در به اصطلاح "ائتلاف عرب" که یمن را بمباران می کند شرکت نمی کند. در واقع، این ائتلاف سعودی-اماراتی است که علیه مردم فقیر یمن نسل کشی را راه انداخته است. به همین دلیل است که قطر تقریبا بلافاصله پس از این ائتلاف از آن خارج شد تا مرتکب جنایتی نشود.

سرویس ویژه امارات متحده عربی برای بیش از یک سال از نرم افزارهای جاسوسی اسرائیل استفاده کرده اند و با کمک گوشی های هوشمند می توانند مخالفان رژیم را رصد کنند.

نیویورک تایمز: این امر در جریان رسیدگی به دو پرونده دعوی در اسرائیل و قبرس از طرف شهروندان قطر و روزنامه نگاران مکزیکی معلوم شد. آنها از طریق جاسازی نرم افزار جاسوسی پگاسوس Pegasus اسرائیلی در گوشی هایشان ، هدف جاسوسی شده بودند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала