هشدار ترامپ به روسیه

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر ترامپ
ترامپ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ترامپ در باره پیشروی ارتش سوریه بسوی ادلب هشدار داد.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، اعلام کرد که پیشروی ارتش سوریه بسوی ادلب می تواند «اشتباه انسانی» تلقی شود و اعلام نمود انجام چنین عملیاتی جایز نیست.

ترامپ در توییتر نوشت:«رئیس جمهور بشار اسد نباید بی پروا و کورکورانه به ادلب حمله کند. روس ها و ایرانی ها مرتکب اشتباه انسانی جدی خواهند شد اگر در این تراژدی بزرگ انسانی شرکت کنند. صدها هزار نفر می توانند قربانی این حمله بشوند. اجازه بروز جنین تراژدی را ندهید!»

هم اکنون ادلب از کنترل نیروهای دولتی خارج است. در آنجا شبه نظامیان اپوزیسیون مسلح و تروریست ها از گروهک های دیگر مستقر هستند که به مواضع نیروهای دولتی سوریه حمله می کنند.

در وزارت خارجه روسیه اعلام شد که هیچکس در انجام عملیات نظامی فعال در ادلب ذینفع نیست که موجب کشته شدن مردم غیر نظامی بشود.

در این اواخر اوضاع پیرامون سوریه وخیم شده است. سرلشکر ایگور کوناشنکو نماینده رسمی وزارت دفاع روسیه اعلام نمود که بر طبق اطلاعات منابع غیررسمی تروریست های گروهک های «حیات التحریر الشام» (گروهک تروریستی ممنوعه در روسیه) برای انجام تحریکات و صحنه سازی حمله شیمیایی علیه دمشق آماده می شوند تا دمشق را متهم به کاربرد سلاح شیمیایی علیه مردم غیرنظامی در ادلب کنند.

در عین حال، جیمس متیس رئیس پنتاگون اعلام نمود که آمریکا جلوگیری از کاربرد سلاح شیمیایی در سوریه را با روسیه بررسی می کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала