سردرگمی مکرون

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر مکرون
مکرون - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مکرون در جستجوی راهایی برای نزدیک شدن به روسیه است.

به گزارش اسپوتنیک، سرد شدن روابط آمریکا و اتحادیه اروپا بر مناسبات روسیه و فرانسه تأثیر می گذارد. امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه در جستجوی راههایی برای نزدیک شدن به روسیه است، اما گام های وی در این راه ناهماهنگ اند.

مکرون 2 سپتامبر با شرکت در برنامه تلویزیونی سوئد، رهبر روسیه را هم صحبت مهمی برای خود نامید، اما بر نکته دیگری تأکید کرد و گفت:«من احترام زیادی برای ولادیمیر پوتین قایل هستم.من یکی از آن افرادی هستم که فکر می کنند ما باید برخورد جدیدی نسبت به مسائل امنیتی با روسیه نشان بدهیم. ما باید بحث و گفتگو کنیم. اما آرزوی پوتین، دمونتاژ اتحادیه اروپاست».

گفته های مکرون ناهماهنگ است. وی یا به همکاری استراتژیک با روسیه فرا می خواند و یا کرملین را به فروپاشی اتحادیه اروپا متهم می کند.

مدتی قبل مکرون از دیدگاه دیگری به روابط روسیه-فرانسه نگریست. رئیس جمهور فرانسه در دیدار با سفرا، از اتحادیه اروپا خواست به همکاری استراتژیک با روسیه روی آورند.

وی گفت:«منظور پیوستن به روسیه نیست، بلکه «پیوند» مسکو به اروپا ضروری است، زیرا تاریخ روسیه مثل تاریخ ترکیه ارتباط تنگاتنگی با اروپا دارد. ما باید همه با هم آینده را بسازیم».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала