شرکت های ژاپنی ایران را ترک می کنند

© AFP 2023 / Mandel NGANپرچم ژاپن
پرچم ژاپن - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شرکت های ژاپنی از خرید نفت ایران خودداری می ورزند.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به رسانه های بومی، شرکت عمده فروشی ژاپنی در رشته نفت بعید نمی داند که از واردات نفت ایران به دلیل ترس از تحریم های آمریکایی خودداری ورزد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خروج از برجام را در ماه مه اعلام کرد و گفت که تحریم های جدیدی علیه تهران وضع خواهند شد. به گفته واشنگتن تحریم ها 5 نوامبر اجرایی خواهند شد. شرکت هایی که به تجارت با ایران از جمله خرید نفت ایران ادامه بدهند شامل تحریم های آمریکا خواهند شد.

به گزارش آژانس خبری Jiji Press ژاپن، مقامات ژاپنی سعی می کنند  با ایالات متحده در خصوص  نشان دادن انعطاف در رابطه با خرید نفت ایران به توافق برسند. اما به عقیده نشریه ژاپنی احتمال رسیدن به توافق اندک است.

کاهش چشمگیر صادرات نفت ایران - اسپوتنیک ایران
کاهش چشمگیر صادرات نفت ایران

سخنگوی وزارت بازرگانی ژاپن روز دوشنبه این نکته را تأیید کرد که مذاکرات در این رابطه با آمریکا انجام شده است اما از افشای جزئیات و نتایج مذاکرات خودداری ورزید.

هم اکنون شرکت های نفت ژاپن سعی می کنند گزینه دیگری برای نفت ایران پیدا کنند تا کمبود نفت در کشور جبران شود. شرکت های JXTG Nippon Oil & Energy، Showa Shell Sekiyu و Fuji Oil سعی می کنند از ماه اکتبر کمبود نفت را از طریق عربستان سعودی و سایر کشورها تأمین کند.

در تاریخ 8 ماه مه 2018 ترامپ در اقدامی یکجانبه از برجام خارج شد.

در ژوئیه سال 2015 میلادی، پنج عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل متحد (متشکل از بریتانیا، چین، فرانسه، روسیه و ایالات متحده آمریکا) به علاوه آلمان به توافقی تاریخی با ایران برای جلوگیری از ساخت سلاح هسته ای دست یافتند. در ازای توقف برنامه هسته ای ایران هم قرار شد بسیاری از تحریمهای وضع شده علیه این کشور برداشته شود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала