تأثیر قیمت نفت بر نرخ روبل

© AFP 2023 / Atta Kenare نفت
نفت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پاییز جاری قیمت نفت تعیین کننده نرخ روبل خواهد بود.

به گزارش اسپوتنیک، قیمت نفت مارک برنت در هفته گذشته دوباره به 80 دلار برای هر بشکه افزایش یافت. دلیل اصلی این افزایش، شایعات در خصوص آن بود که ایران صادرات نفت را کاهش می دهد و منتظر اجرایی شدن تحریم های آمریکا در ماه نوامبر نمی شود.

کارشناسان اطمینان دارند که در ماه های آینده افزایش قیمت نفت ادامه خواهد یافت. چرا قیمت طلای سیاه افزایش می یابد و تأثیر آن بر روبل چه خواهد بود.

در بازار نفت بازی افزایش قیمت ها احیا شده است: در نیمه دوم ماه اوت قیمت هر بشکه نفت مارک برنت 10 درصد افزایش یافت و از مرز 78 درصد عبور کرد. این امر با این موضوع توضیح داده می شود که تهران تا حدودی صادرات خود را کاهش می دهد.

روزنامه «وال استریت ژورنال» با استناد به آمار حمل و نقل تانکری نفت اطلاع داد که صادرات نفت از ایران کاهش یافته است هر چند تحریم های جدید آمریکا علیه بخش انرژی ایران در ماه نوامبر اجرایی می شوند.

دور زدن تحریم های ایران توسط چین - اسپوتنیک ایران
دور زدن تحریم های ایران توسط چین

مطابق با ارزیابی نشریه نامبرده، اوایل ماه اوت، تهران 2 میلیون و 100 هزار بشکه نفت در روز صادر کرد که تقریبا یک چهارم کمتر از میزان حداکثر ماه آوریل سال جاری است.

کارشناسان پیش بینی کردند که در ماه سپتامبر صادرات نفت از ایران تا  یک و نیم میلیون بشکه در روز کاهش یافت که یک سوم کمتر از شاخص های ماه ژوئن است. قبلا انتظار می رفت که صادرات نفت ایران نزدیک به آخر سال به میزان یک میلیون بشکه کاهش یابد.

اما تا پایان ماه اوت ارزیابی های دیگری انجام شد: مطابق با محاسبات اوپک، صادرات نفت از این منطقه فقط به میزان 90 هزار بشکه در روز در مقایسه با ماه ژوئن کاهش یافته است. چین و هند که 75 درصد سهم واردات نفت ایران را بخود اختصاص داده اند حتی خرید خود را افزایش داده اند.

شایان ذکر است که این اطلاعات باعث کاهش قیمت نفت نشد. هر بشکه نفت برنت بیش از 77 دلار قیمت دارد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала