سفر رئیس جمهور فیلیپین برای نخستین بار به اسرائیل

© REUTERS / Lean Daval Jr سفر رئیس جمهور فیلیپین برای نخستین بار به اسرائیل
سفر رئیس جمهور فیلیپین برای نخستین بار به اسرائیل - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور فیلیپین یکشنبه دوم سپتامبر در راس یک هیات بلندپایه نظامی و اقتصادی برای نخستین بار در تاریخ این کشور بهاسرائیل سفر می کند.

دوترته: وجود خدا را ثایت کنید، من استعفامی دهم - اسپوتنیک ایران
دوترته: وجود خدا را ثابت کنید، من استعفا می دهم
به گزارش اسپوتنیک، "رودریگو دوتروته" رئیس جمهور فیلیپین فردا یکشنبه در راس یک هیات بلندپایه نظامی و اقتصادی برای نخستین بار در تاریخ این کشور به اسرائیل سفر می کند.

بنابر اعلام دفتر ریاست جمهوری فیلیپین سفر هیات این کشور به اسرائیل چهار روزه خواهد بود و طی آن دوتروته دیداری مشترک با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این کشور خواهد داشت.

گزارشات حاکی از آن است که در این سفر قراردادهای تسلیحاتی جدیدی میان دو طرف به امضا برسد. همچنین پیش بینی می شود در این دیدار روابط امنیتی و تجاری دو طرف تقویت شده و طرف فیلیپینی نیز برخی نمایش های نظامی را مشاهده کند.

شبکه تلویزیونی i24news نیز گزارش داد: دو طرف در این دیدارها در نظر دارند در ارتباط با اشتغال کارگران فیلیپینی در اسرائیل و برقراری خط هوایی میان تل آویو و مانیل به توافق برسند.

بنابراین گزارش، هیات همراه رئیس جمهور فیلیپین شامل 400 نفر از مسئولان ارشد این کشور در بخش های نظامی، امنیتی و تجاری است.

این نخستین سفر رئیس جمهور فیلیپین به اسرائیل از هنگام برقراری روابط دیپلماتیک میان دو کشور است که در سال 1957 صورت گرفت.

در پی سفر رئیس جمهور فلیپین به خاورمیانه، دوترته به اردن نیز سفر خواهد کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала