اردوغان تاکید کرد با وجود فشار آمریکا قصد خرید اس-400 را دارد

© Sputnik / Alexei Danichevاردوغان تاکید کرد با وجود فشار آمریکا قصد خرید اس-400 را دارد
اردوغان تاکید کرد با وجود فشار آمریکا قصد خرید اس-400 را دارد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اردوغان گفت که هنگامی که تروریست ها در سوریه به سمت ما موشک شلیک کردند، همکاران ما (از ناتو) شروع به برداشتن سیستم های دفاع موشکی مستقر در ترکیه کردند.

به گزارش اسپوتنیک، اردوغان گفت: هنگامی که تروریست ها در سوریه به سمت ما موشک شلیک کردند و شهروندان ما را کشتند و زخمی کردند، همکاران ما (از ناتو) شروع به برداشتن سیستم های دفاع موشکی مستقر در ترکیه کردند. ما به چنین سیستمی نیاز داریم اما آنها حاضر به فروش آنها به ما نیستند. و هنگامی که ما سعی می کنیم این مشکل را خودمان حل کنیم، برای ما موانعی ایجاد می کنند. ترکیه به اس-400 نیاز دارد، با این توافقنامه مسئله حل شده است. من امیدوارم که در آینده نزدیک این سیستم ها را بدست آوریم.

کابوسی به نام اس-400 - اسپوتنیک ایران
اس-400: کابوسی که به حقیقت پیوست

او از واشنگتن انتقاد کرد که در تلاش است تا اس-400 را به تحویل اف-35 ربط دهد. او گفت: حتی آنها می خواهند تحویل جنگنده هایی را که ما قبلا پول آنها را پرداخت کرده ایم را نیز به ما متوقف کنند. ما قبلا 900 میلیون دلار پرداخت کرده ایم. ما باید 120 فروند اف-35 تحویل بگیریم.

در دسامبر 2017، ترکیه و روسیه موافقتنامه اعتباری برای تحویل S-400 را امضا کردند.

پیش از این گزارش شده است که کنگره آمریکا قصد دارد تا عرضه اف-35 را به ترکیه به دلیل برنامه های آنکارا برای خرید سیستم دفاع موشکی اس-400 از روسیه متوقف کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала