همسر نتانیاهو و فساد

© REUTERS / Amir Cohenنتانیاهو و همسرش
نتانیاهو و همسرش - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سارا نتانیاهو یکی از شخصیت های متهم در پرونده فساد مالی اسرائیل نامیده شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه «هاآرتس»، سارا نتانیاهو، همسر نخست وزیر اسرائیل، رسما یکی از مظنونان در پرونده فساد و کلاهبرداری شده است که در ارتباط با نزدیکان نخست وزیر و ریاست  بزرگترین شرکت مخابرات «بیِزِک» تشکیل شده است.

نیر هایفتز سخنگوی سابق نتانیاهو، فیلبر مدیرعامل سابق وزیر ارتباطات، صاحب «بیزک» و همسرش و پسرش و چند کارمند تابع از جمله متهمان در «پرونده 4000» هستند. هایفتز و فیلبر دست به معامله با بازرسان زدند تا با دریافت مقام« شاهدان دولتی»  تمام اطلاعات خود را درعوض حکم ملایم تر در اختیار آنها بگذارند.

بازرسان در حال جمع آوری ثبوت آن هستند که کارمندان دولتی به ترویج منافع «بیزک» در عوض پوشش خوب فعالیت نتانیاهو در شبکه خبری اینترنتی تحت کنترل « Walla»پرداختند.

فساد اخلاقی نظامیان امریکایی - اسپوتنیک ایران
فساد اخلاقی نظامیان امریکایی

به نوشته روزنامه نامبرده:«سخنگوی  پلیس در رابطه با « پرونده 4000» رسما اعلام کرد که سارا نتانیاهو همسر نخست وزیر اسرائیل به گرفتن رشوه متهم شده است. پلیس دارای شواهدی است که همسر نتانیاهو و ریاست شرکت «بیزک» کاملا اهمیت اقتصادی اعمال خود را درک کردند».

نخست وزیر اسرائیل در رابطه با دو پرونده جزایی دیگر مظنون اعلام شده است که به دادستانی ارائه شده اند. در این پرونده ها به دادستانی توصیه شده است ریاست کابینه وزیران به رشوه خواری، کلاهبرداری و سوء استفاده از موقعیت شغلی متهم شود.

باصطلاح «پرونده 4000» به دریافت هدایای گران قیمت توسط نتانیاهو از نمایندگان محافل کاری مربوط می شود که قیمت کل آنها تقریبا 300 هزار دلار است.

نخست وزیر اسرائیل بر بیگناهی خود اصرار می ورزد و ابراز اطمینان می کند که بازرسی ها علیه وی  نتیجه ای نخواهد داد و او سالهای زیادی کشور را اداره خواهد کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала