پوتین، کاهش سن بازنشستگی را اعلام نمود

© Sputnik / Michael Klimentyev /  مراجعه به بانک تصاویر پوتین، کاهش سن بازنشستگی را اعلام نمود
پوتین، کاهش سن بازنشستگی را اعلام نمود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
زنان در روسیه در سن 60 سالگی بازنشسته می شوند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سایت کرملین، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اعلام کرد که اصلاح نظام حقوق بازنشستگی را تسهیل می کند. کاهش سن بازنشستگی برای زنان از 63 سال، به 60 سال در نسخه جدید نظام حقوق بازنشستگی تعیین می شود. رئیس جمهور گفت: "سن بازنشستگی برای زنان باید 60 سال باشد نه 63 سال، برای مردان نیز سن 65 سالگی به عنوان سن بازنشستگی تعیین شد".  

کاهش سن بازنشستگی زنان در ایران - اسپوتنیک ایران
کاهش سن بازنشستگی زنان در ایران

ولادیمیر پوتین توضیح داد که روسیه در دهه 1990 با مشکلات جمعیت رو به رو شد. به گفته پوتین، مشکلات جمعیت شناختی در مقابل با جنگ میهنی بزرگ قابل مقایسه است. در همان زمان، پوتین اطمینان داد که بودجه کافی برای حفظ ثبات سیستم حقوق بازنشستگی وجود دارد.

رئیس جمهور اذعان کرد: "با این حال، روند فعلی در زمینه توسعه جمعیت شناختی و بازار کار در کشور و یک تحلیل عینی از وضعیت کشور نشان می دهد که نباید این امر را (اصلاح نظام حقوق بازنشستگی) به تعویق بیندازیم.

گفتنی است، پیش از این در خبر ها آمده بود که خوزه موخیکا رئیس جمهور سابق اروگوئه که به عنوان فقیر ترین رئیس جمهور در جهان مشهور است نمی خواهد حقوق بازنشستگی دریافت کند. 
موخیکا اکنون ۸۳ ساله است و تقریبا ۱۴ سال را در زندان های نظامی سپری کرده است. او به واسطه زندگی ساده خود مشهور است. طی دوران ریاست جمهوری خود و پس از آن به همراه همسرش در مزرعه کشاورزی خود در نزدیکی پایتخت کشور زندگی می کند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала