رویای پرواز زنان عربستان به حقیقت پیوست

© REUTERS / FAISAL Al NASSERرویای پرواز زنان عربستان به حقیقت پیوست
رویای پرواز زنان عربستان به حقیقت پیوست - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پس از آن که عربستان به چندین دهه ممنوعیت رانندگی زنان در این کشور پایان داد،اکنون امکان پرواز را نیز برای آن ها فراهم کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، اداره کل حمل و نقل هوایی عربستان سعودی به اولین پنج زن،مجوز پرواز داد تا آن ها اولین خدمه پرواز زن این کشور باشند.
با وجود این واقعیت که در حال حاضر این مجوز پرواز تنها برای هواپیماهای خطوط هوایی هواپیمایی عربستان سعودی است اما این یک پیشرفت جدید در حقوق زنان در این کشور است.
پذیرش هدفمند زنان عربستان سعودی در زمینه های مختلف فنی مرتبط با هواپیمایی مسافربری، بخشی از برنامه سازمان بین المللی هوانوردی برای سازماندهی مجدد حقوق زنان در جهان عرب است.

گفتنی است، کمتر از یک سال پیش (سپتامبر ۲۰۱۷) ملک سلمان، پادشاه عربستان اعلام کرد که محدودیت رانندگی برای زنان کشورش پایان خواهد یافت و زنان عربستان از حق رانندگی برخوردار خواهند شد. اوایل ماه ژوئن عربستان نخستین گواهینامه‌های رانندگی را برای زنان صادر کرد. آکادمی پرواز آکسفورد که در زمینه تعلیم و استخدام خلبانان و خدمه هواپیما پیشرو است،اعلام کرده است تا کنون صدها تن از زنان عربستان، برای نیم‌سال تحصیلی بعد که از ماه سپتامبر سال جاری آغاز می‌شود تقاضای ثبت نام در این موسسه آموزشی کرده‌اند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала