نمی‌توان سؤال از حسن روحانی را به قوه قضائیه ارجاع داد

© REUTERS / Danish Siddiquiنمی‌توان سؤال از حسن روحانی را به قوه قضائیه ارجاع داد
نمی‌توان سؤال از حسن روحانی را به قوه قضائیه ارجاع داد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس مجلس ایران اعلام کرد که قانونا نمی تواند سوال از حسن روحانی را به قوه قضیه ارجاع داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس ایران گفت: تخلفات زیادی در کشور رخ داده که نتیجه آن در نارضایتی 200 نماینده روشن است و مشخص بوده که رئیس‌جمهور در 4 سال اقداماتی انجام داده که پاسخ این اقدامات برای نمایندگان قانع‌کننده نبوده است.

حسن روحانی برای دفاع از وزیر اقتصاد حاضر نمی‌شود - اسپوتنیک ایران
حسن روحانی برای دفاع از وزیر اقتصاد حاضر نمی‌شود

وی در ادامه سخنان خود گفت: کمیسیون‌ها گزارش‌های متعددی درباره این استنکاف‌ها، نقض قانون‌ها و عدم اجراها ارائه دادند. این گزارش‌ها باید با یکدیگر تلفیق و ترکیب شود و موارد نقض و استنکاف رئیس‌جمهور به قوه قضائیه ارسال شود.
اما علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی که ریاست جلسه را به‌عهده داشت در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: اگر در عناوینی که نمایندگان به‌عنوان سؤال مطرح کردند، کلمه‌ای به‌عنوان استنکاف و نقض قانون ذکر می‌کردند، مجلس می‌توانست چنین اقدامی انجام دهد اما در حال حاضر چنین عنوانی ذکر نشده است.
وی تصریح کرد: شما می‌توانید مطابق ماده 236 این اقدام را انجام داده و موارد استنکاف و نقض قانون را به قوه قضائیه ارسال کنید اما در قالب سؤال از رئیس‌جمهور امکان‌پذیر نیست. سؤال از رئیس‌جمهور کار عبثی نبود، اما قانوناً نمی‌توان اقدامی کرد.
گفتني است، هفته گذشته مجلس ایران با چهار سوال از حسن روحاني و شنيدن دفاعات ایشان تنها به پاسخ یک سوال قانع شدند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала