عشق بازی انگل ها روی صورت آدمها+عکس

© Depositphotos.com / Golyakانگل های روی صورت انسان
انگل های روی صورت انسان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کنه را نمی توان از بدن جدا کرد.

به گزارش اسپوتنیک، هزاران حشره انگلی روی صورت شما می خزند، می خورند و می خوابند و حتی عشق بازی می کنند.  هزاران حشره کنه مانند غیر قابل رویت که فقط با کمک  میکروسکوپ بسیار قوی قابل دیدن هستند.

در سال 2014، محققان دانشگاه کارولینای شمالی ارتباط بین  ectoparasite های میکروسکوپی Demodex در رشد بیماری های پوستی را مطالعه کردند.  یک روش مولکولی را به آزمایش گذاشتند که با کمک آن می شد این جانوران ریز را روی پوست بدن کشف کرد. گفته می شد که حدود 14 درصد جمعیت دنیا به این نوع کنه ها مبتلا هستند. محققان می خواستند بدانند تا چه اندازه این گفته با واقعیت همخوان است.

نتیجه آزمایشات حیرت آور بود. تمام شرکت کنندگان در آزمایش به یکی از دو نوع کنه مبتلا بودند و روی بدن بعضی ها هر دو نوع انگل وجود داشت. کنه ها را روی صورت یک سوم کودکان، نصف نوجوانان و تمام بزرگسالان پیدا کردند. با وجود این اکثر مبتلایان هیچگونه بیماری پوستی نداشتند.

نوز مشخص نشده است که کنه های روی صورت آدمی چگونه تغذیه می کنند. بعضی از محققان می گویند با باکتری های موجود در پیاز مو و غدد زیر پوست و یا تکه های پوست مرده. از اینرو کنه های «دمودکس» نه انگل، بلکه نزدیک ترین دوستان انسان هستند.

کنه ها از نور بیزارند وشبها فعال می شوند. وقتی انسان خواب است، آنها به سطح پوست می آیند و با سرعت 16-8 سانتیمتر در ساعت حرکت می کنند. هر چه می خورند را دفع نمی کنند ، زیرا منفذی برای دفع در بدن ندارند. پس از مرگ بدن آن ها روی سطح پوست باقی می ماند و محتوای معده آنها در سراسر سطح بدن پخش می شود.

نمی توان بطور کامل از انگل « دمودکس» خلاص شد. زیرا شش ماه پس از پاکسازی کامل، آنها دوباره روی پوست انسان ظاهر می شوند.  احتمالا آدمها از یکدیگر آن را دریافت می کنند و نوزادان از مادر خود.

انگل «دمودکس» اولین بار 20 هزار سال پیش روی صورت انسان جا خوش کرد. انسان تمام عمر را با «کنه های خودی» طی می کند و در بزرگسالی نمی تواند به کنه های بیگانه مبتلا شود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала