گزارش و تحلیل

مدل چهار ساله ایرانی + تصاویر

© Photo / COURTESY HAMI EFFAT DOUSTحامی عفت دوست
حامی عفت دوست - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حامی عفت دوست، کودکی چهار ساله و اهل خطه شمال و استان گیلان است که در عرصه مدلینگ فعالیت می کند. او با داشتن چهره معصوم و زیبا و همچنین استعداد خوبی برای انجام ژست های گوناگون در فضای مجازی مطرح شده است.

به گزارش اسپوتنیک، او حتی به عکاسان برای ابتکار در انجام فیگور و ژست های مختلف کمک می کند و با علاقه این کار را دنبال می کند. حامی به غیر از مدلینگ استعدادهای زیاد دیگری دارد که پدر و مادر او خلاقانه در شکوفا شدن آنها تلاش می کنند. جالب است بدانید که مادر او نیز با نام هنری "ساغر گیتی" دستی در نوشتن دارد و با مطالب ادبی زیبا و ساده خود زیبایی تصاویر حامی را دوچندان می کند.
خبرگزاری اسپوتنیک با مادر حامی، سرکار خانم ساغر گیتی در مورد فعالیت فرزندش به گفت و گو پرداخته است.


فعالیت های مدلینگ فرزندتان در دنیای مجازی و حقیقی چطور آغاز شد؟
داشتن یک صفحه روزانه به نام "صفحه ی روزانه ی حامی" (@hami_gilan) که اساس کار آن معرفی حامی بعنوان یک مدل کودک ایرانی است در فضای مجازی هم برای ما جوانب مثبت داشته و هم منفی. به خاطر حال و هوای دوستانه و خودمانی صفحه اینستاگرامی، جنبه های مثبتش بیشتر بوده و دوستان خوب زیادی پیدا کردیم.

حامی از چند سالگی و چطور وارد دنیای مدلینگ شد؟
فعالیت حامی در مدلینگ اولین بار با پیشنهاد یک برند لباس "ایرانی" شروع شد و از او دعوت به همکاری شد. آنها برای عکاسی از مدلهای پسرانه ی لباس فصل نیازمند مدل بودند. "حامی" در آن زمان حدودا سه ساله بود و این اولین فعالیت او به عنوان مدل لباس بود اما قبلتر هم از چند عکاس پیشنهاد فتو مدل داشت که انجام داده بود.
بعد از آن هم یکی از پیجهای فعال در حوزه ی مدلینگ کودکان برای یک برند دیگر از او دعوت کرد و بعد هم کارهای دیگری پیش آمد.
الآن در حدود یک سالی می شود که پیشنهادهای مدلینگ حامی را برای برندهای لباس قبول نمی کنم چون ذوق و شوق زیاد خانواده ها تبی را به وجود آورده است که تولیدیها و برندها از آن سوء استفاده کردند و نه تنها دستمزدی برای عکاسی به مدلها نمی دهند بلکه حتی لباسهایی که برای تبلیغ و عکاسی به تن آنها می کنند، نیز از آنها گرفته می شود که این فاجعه است.
متاسفانه خیلی از کانالها و پیجها در فضای مجازی به وجود آمدند که طلب هزینه می کنند و از اشتیاق خانواده ها برای خودشان به اصطلاح کیسه دوختند تا بچه ها را وارد دنیای مدلینگ کنند.

© Photo / COURTESY HAMI EFFAT DOUSTحامی عفت دوست
حامی عفت دوست - اسپوتنیک ایران
حامی عفت دوست

آیا برای مدل شدن حامی هزینه ای انجام داده اید؟
خیلیها از من در مورد هزینه ای که برای حامی کرده ام تا وارد دنیای مدلینگ شود می پرسند. باید بگویم که حامی حتی یک ریال برای مدلینگ هزینه نکرده و از یک جایی به بعد هزینه فعالیت خود را دریافت کرده است.
جوی متشنج مدلینگ در حوزه ی برندها باعث شد فعالیت حامی را در این حوزه قطع کنیم و الآن فقط پیشنهادهای تیزرهای تبلیغاتی و بیلبوردها را از شرکتهای معتبر قبول می کنیم.


حمایت های شما به عنوان یک مادر چه تاثیری بر موفقیت های حامی داشته است؟
حمایت من از حامی به عنوان یک مادر از فضای حقیقی تا فضای مجازی را در بر می گیرد. به نوعی الآن مدیر فعالیتهای او هستم و سعی می کنم شان و شخصیت او را در هر زمینه ای حفظ کنم. البته کوشش می کنم از روزمرگی های کودکانه ش هم دور نکنم و ارتباط عاطفی خیلی عمیقی بین ما وجود دارد.
خیلی تلاش می کنم که تمرکزمان فقط روی چهره او نباشد و همه ی استعدادهایش شکوفا بشود. در حال حاضر حامی آواز می خواند و ورزش می کند و بازیهای خلاقانه ای انجام می دهد.

© Photo / COURTESY HAMI EFFAT DOUSTحامی عفت دوست
حامی عفت دوست - اسپوتنیک ایران
حامی عفت دوست

چه برنامه ای برای آینده حامی دارید؟ آیا دوست دارید مدلینگ را به صورت حرفه ای ادامه دهد؟
آینده ی حامی مطمئنا بسته به علایق و استعدادهای خود اوست. هدف من هیچ وقت مدلینگ نبوده و این کار را برای شروع فعالیتهای او و مطرح شدنش انجام دادم تا اگر در آینده به آن علاقمند بود راهش هموارتر گردد. اما حقیقت ماجرا این است که من در این حرفه در ایران تا به حال اتفاق حرفه ای ندیدم.


حامی چه آرزوها و برنامه هایی برای آینده خود دارد؟
حامی فوق العاده به آواز خواندن و رعایت ریتم علاقمند است و خیلی وقتها با خودش ترانه های مورد علاقه خود را زمزمه می کند که این موضوع باعث شده که برای او بستری فراهم کنم که در فضای موسیقی قرار بگیرد و در آینده ی نزدیک از پایه شروع به یادگیری خواهد کرد. حامی همچنین قوه ی تخیل بسیار قوی دارد که این را از داستانهایی که می سازد و تعریف می کند، می توان فهمید.

چه صحبت و راهنمایی برای مادرانی که مایلند کودک خود را به دنیای مدلینگ معرفی کنند دارید؟
من بارها خانواده هایی را که با هر ابزاری و حتی با اختصاص دادن هزینه های زیاد اصرار به مدل شدن فرزندشان دارند را خطاب قرار دادم و واقعیتهای این حرفه در ایران را با آنها مطرح کردم. واقعا چیزی که ارزش هزینه کردن داشته باشد وجود ندارد. امیدوارم قدر خودشان و فرزند دلبندشان را بیشتر بدانند.


آیا مدلینگ در ایران به عنوان یک شغل جا افتاده است؟
در ایران هم در رده کودکان و هم در رده ی بزرگسال مدلهای حرفه ای وجود دارند که فعالیت میکنند منتها باید صادق باشیم. سهم ایران در عرصه مد و مدلینگ در دنیا چقدر است و چقدر میشود با این فضای فعلی فعالیت چشمگیر داشت؟!

چه مشکلاتی در این راه وجود دارد؟
من در جایگاهی نیستم که در مورد مشکلات این عرصه صحبت کنم. حتما کسانی عمر و هزینه خود را در این راه گذاشتند صحبتهای زیادی دارند اما آن قدر می دانم که به عنوان یک مادر حداقل در ایران هیچ وقت به کودک خود نمی گویم وقتی بزرگ شدی، مدل شو!

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала