بیانیه وزارت دفاع ایران در جریان سفر به سوریه

© Photo / The Ministry of Defence of the Islamic Republic of Iranبیانیه وزارت دفاع ایران در جریان سفر به سوریه
بیانیه وزارت دفاع ایران در جریان سفر به سوریه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر دفاع ایران از همکاری برای گسترش تجهیزات نظامی در سوریه خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع ایران‌ در کنفرانس خبری با وزیر دفاع سوریه با بیان اینکه ایران به امنیت پایدار و حفظ تمامیت ارضی کشورهای منطقه پایبند است، گفت: ‌ایران بیش از 40 سال است که روابط خوبی با سوریه در تمام زمینه‌ها دارد و این کشور در جنگ تحمیلی در کنار ملت و رهبری ایران ایستاد و ما نیز از همان ابتدای جنگ در کنار مردم و دولت سوریه در مبارزه با تروریسم بودیم و این راه را ادامه می دهیم.

وی با بیان اینکه در چارچوب روابط مستحکم دو جانبه دو کشور و در یک مقطع سیاسی مهم با همکاری نیروهای محور مقاومت و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عربی سوریه بر یک توطئه و فتنه بزرگ منطقه‌ای فائق آمدند، افزود: این موفقیت‌ها و پیروزی‌ها را به ‌وزیر دفاع سوریه‌، ‌رهبران دو کشور، نیروهای مسلح، دولت ملت ایران و سوریه تبریک و تهنیت می‌‌گویم. همچنین در نشست دو جانبه با همتای سوری خود آخرین وضعیت پیروزی‌ها و شکست‌های گروهک‌های تکفیری را مورد بررسی قرار دادیم. بخش خصوصی ایران با توانمندی‌های بالای خود آمادگی دارد تا با مردم و دولت سوریه در زمینه بازسازی کمک کند‌. ایران از توانمندی بالایی در زمینه دفاعی نیز برخوردار است و می‌تواند در راستای گسترش تجهیزات نظامی به کشور سوریه کمک کند.

امیر سرتیپ حاتمی هرگونه مداخله در امور داخلی سوریه و منطقه را محکوم کرد و بر ضرورت مشارکت در مرحله بازسازی سوریه به ویژه بهره‌گیری از ظرفیت های بخش خصوصی تاکید کرد.

وزیر دفاع سوریه نیز در این کنفرانس خبری از تلاش‌های مستشاران جمهوری اسلامی ایران در مقابله ملت، دولت و نیروهای مسلح عربی سوریه با گروه‌های تروریستی قدردانی کرد.

سپهبد علی ایوب گفت: جنگ جهانی برنامه‌ریزی شده از حدود هشت سال قبل علیه مردم و دولت سوریه به راه افتاد که با حمایت جبهه مقاومت این توطئه خنثی شد و ایران نقش مهمی در ریشه‌کنی تروریسم در سوریه داشته که باید قدردان این کمک‌ها باشیم.

وی با بیان اینکه هم‌اینک بیشتر سوریه از وجود تروریسم پاکسازی شده و به زودی نیز ارتش و نیروهای مسلح بر استان ادلب مسلط می شوند، تصریح کرد: ایران و سوریه روابط بسیار استراتژیکی با هم دارند که ناگسستنی و خدشه ناپذیر است.

وزیر دفاع سوریه در پایان از رهبر، دولت و ملت ایران کمال تشکر و قدردانی را در حمایت از مردم این کشور به عمل آورد.‌

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала