انتصاب نماینده ویژه آمریکا در امور کره شمالی

© REUTERS / Alex Wroblewskiمایک پمپئو، وزیر خارجه ایالات متحده
مایک پمپئو، وزیر خارجه ایالات متحده - اسپوتنیک ایران
اشتراک
استیو بیگن نماینده ویژه آمریکا در امور کره شمالی شد.

به گزارش اسپوتنیک، مایک پمپئو، وزیر خارجه ایالات متحده اعلام نمود که استیو بیگن را به عنوان نماینده ویژه آمریکا در امور کره شمالی منصوب کرده است.

وی گفت:«استیو مذاکرات و دیگر تلاش های دیپلماتیک در این جهت را با متحدان و شرکا رهبری خواهد کرد».

پیشتر بیگن معاون رئیس شرکت «فورد» و مسئول روابط عمومی بین المللی آن بود. بیگن بنوبه خود گفت که مسائل مرتبط با کره شمالی پیچیده و حل و فصل آنها دشوار خواهد بود.

بیگن افزود:«رئیس جمهور امکانی برای مذاکرات فراهم نموده است وما باید از تمام امکانات برای آینده صلح آمیز برای کره شمالی استفاده کنیم. این امر باید با غیرهسته ای شدن کامل کره شمالی آغاز شود».

صبح روز 12 ژوئن 2018 دیدار دو رئیس‌جمهور آمریکا و کره شمالی، دونالد ترامپ و کیم جونگ اون در هتل کپلا واقع در جزیره سنتوزای سنگاپور برگزار شد. دونالد ترامپ و کیم جونگ اون گفتگوهایشان را بصورت دو نفره فقط با حضور دو مترجم پشت درهای بسته برگزار کردند و در پایان گفتگوها دو طرف سندی را امضا کردند. به دنبال آن مذاکرات با حضور مشاوران ارشد دو طرف ادامه یافت. مایک پومپئو وزیر امور خارجه آمریکا، جان کلی رئیس دفتر کاخ سفید، و جان بولتون، مشار امنیت ملی رئیس‌جمهور آمریکا، دونالد ترامپ را همراهی می‌کردند، و «کیم یونگ چول» یکی از نزدیک‌ترین دستیاران رهبر کره شمالی، «ی یونگ هو» وزیر خارجه کره شمالی و «ری سو یونگ» وزیر خارجه کره شمالی در سالهای 2014 تا 2016 همراه کیم جونگ اون حضور داشتند.

سند امضا شده دارای چهار بند است که در آن ترامپ به ارائه ضمانت‌های امنیتی به رهبر کره شمالی و کیم نیز به خلع سلاح کامل اتمی متعهد شده‌اند.

دیدار ترامپ و رهبر کره شمالی نخستین دیدار سران دو کشور پس از پایان جنگ کره در سال 1953 است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала