نفت ارزان می شود

© Sputnik / Igor Zarembo /  مراجعه به بانک تصاویر نفت ارزان می شود
نفت ارزان می شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تعرفه های گمرکی متقابل آمریکا و چین نفت را ارزان می کنند.

به گزارش اسپوتنیک، قیمت های جهانی نفت 23 اوت کاهش یافت. سرمایه گذاران پس از اجرایی شدن تعرفه های گمرکی متقابل آمریکا و چین بر کالاهای دوکشور با احتیاط بیشتری عمل می کنند. این درحالی است که آمار چندی پیش از آمریکا نشانگر کاهش شدید ذخیره نفت در کشور در هفته گذشته بود.

تا ساعت هفت و 13 دقیقه به وقت مسکو قیمت نفت مارک «برنت» 0,12 درصد کاهش یافت و به  74,69 دلار در ازای یک بشکه رسید. قیمت نفت مارک WTI تا 0,28 درصد کاهش یافت و به 67,67 دلار در ازای هر بشکه نفت رسید.

سرمایه گذاران نگران آن هستند که تشدید درگیری تجاری بین آمریکا و چین تأثیر منفی بر تقاضای جهانی نفت بگذارد.

فرانسه: سیتم سوئیفت دیگری را جهت حفظ منافع ایران می سازیم - اسپوتنیک ایران
فرانسه: سیستم سوئیفت دیگری را جهت حفظ منافع ایران ساخته می شود

روز 23 اوت، آمریکا اولین پرداخت تعرفه وارداتی را برای چین اجرایی کرد. تعرفه گمرکی25 درصدی کالاهای چینی به ارزش کل 16 میلیارد دلار در سال را دربرمی گیرد.  باتوجه به اقدامات ماه ژوئیه، تعرفه های جدید آمریکا محصولات چینی به ارزش کل 50 میلیارد دلار درسال را دربرمی گیرد. وزارت بازرگانی چین اقدامات جوابیه را به انجام می رساند.

قیمت نفت روز 22 اوت 3 درصد افزایش یافت. مطابق با اطلاعات وزارت انرژی آمریکا طی یک هفته تا 17 ماه اوت ذخیره تجاری نفت در کشور 5 میلیون و 800 هزار بشکه کاهش یافت. تحلیلگران کاهش فقط یک میلیون و 500 هزار بشکه را انتظار داشتند.

ترامپ ها بارها اعلام کرده بود که از وضعیت کنونی تجاری با چین ناراضی است.  15 ماه ژوئن وی اعلام کرد که در رابطه با سرقت مالکیت فکری و تکنولوژی آمریکا توسط چین و اینکه پکن دست به تجارت ناعادلانه می زند، آمریکا کالاهای وارداتی از چین به مبلغ 50 میلیارد دلار را مشمول تعرفه گمرکی 25 درصدی می کند. مقامات چین بلافاصله در رابطه با محصولات آمریکایی به همان ارزش تعرفه گمرکی وضع کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала