ذخیره مالی سازمان تروریستی داعش چقدر است؟

© Sputnik / Artur Gabdrahimov /  مراجعه به بانک تصاویر داعش
داعش - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تروریست ها به استخراج نفت در شرق سوریه ادامه می دهند.

 

به گزارش اسپوتنیک با استناد به گزارش آنتونیو گوتریش دبیر کل سازمان ملل متحد، ذخیره مالی سازمان تروریستی داعش (سازمان ممنوعه در روسیه) در حال حاضر چند صد میلیون دلار است. شبه نظامیان داعش همچنان به استخراج نفت در شرق سوریه ادامه می دهند.

بر طبق این گزارش، ذخیره مالی سازمان تروریستی کاهش یافته است اما تمام نشده است. دبیرکل سازمان ملل یادآور شد که اوایل سال 2018، «داعش» (سازمان ممنوعه در روسیه) نتوانست نفت استخراج کند اما «کاهش شدت عملیات جنگی علیه سازمان نامبرده باعث شد تا این سازمان دوباره دسترسی به چند معدن نفت در شرق سوریه را احیا کند. از اینرو نفت مثل گذشته منبع درآمد این سازمان است».

در گزارش دبیر کل سازمان ملل آمده است که گزینه دیگرکسب درآمد برای سازمان تروریستی «داعش» (سازمان ممنوعه در روسیه)، اخاذی نفت از شبکه های توزیع بصورت «مالیات گیری» در مناطقی است که بطور کامل و یا جزئی تحت کنترل آنها قرار دارند.

گوتریش هشدار داد:«با وجود ضررهایی که این سازمان با آن ها مواجه شده است، اعضای «داعش» در طرح های مختلف در منطقه سرمایه گذاری کرده اند و در کارخانه ها و شرکت های گوناگونی مانند شرکت های ساختمانی و تبدیل ارز، کشاورزی، شیلات و مسکن و هتلداری، جای پای خود را محکم کرده اند. خطر آن می رود که شبکه های مالی «داعش» فعالیت خود را به کشورهای همسایه منتقل کنند».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала