توتال سهم خود از پارس جنوبی را به شرکت چینی می فروشد

© AP Photo / TOTAL E&P UK Ltdتوتال سهم خود از پارس جنوبی را به شرکت چینی می فروشد
توتال سهم خود از پارس جنوبی را به شرکت چینی می فروشد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شرکت نفتی فرانسوی توتال مجبور شد از شرکت در ساخت میدان گازی «پارس جنوبی» امتناع کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از وال استریت ژورنال ، شرکت نفتی توتال مجبور شد از حضور در ساخت میدان گازی پارس جنوبی به قیمت تقریبی ۵ میلیارد دلار به خاطر از سرگیری تحریم های آمریکایی در ارتباط با ایران امتناع کند و مذاکراتی را در خصوص انتقال سهم خود در این پروژه به طرف چینی انجام می دهد.
روز دوشنبه وزیر نفت ایران بیژن زنگنه تاکید کرد که توتال از پروژه فاز یازدهم میدان «پارس جنوبی» خارج شده است.
این شرکت اعلام کرده بود که ممکن است اوایل ماه می سال جاری از این پروژه خارج شد اما هنوز وقت داشت تا ۴ نوامبر با آمریکا درخصوص استثناهایی در رژیم تحریم ها مذاکره نماید.
توتال به طور رسمی اعلام نکره است که آیا این توافق بدست آمده یا خیر. اما بر اساس اطلاعات منابعی در این شرکن، آنها به این نتیجه رسیده اند که به احتمال زیاد نمی توانند استثناهایی در رژیم تحریم ها داشته باشند. این منبع گفت: من فکر می کنم که همه چیز پشت سرگذاشته شده است. اکنون مسئله این است که چطور از پروژه خارج شویم.»
چین قبلا اطلاع داده بود که قصد ندارد تحریم های آمریکایی را به رسمیت بشناسد. توتال هم قصد ندارد که سهم خود را در «پارس جنوبی» بفروشد. این شرکت می خواهد غرامتی را بابت سرمایه گذاری خود در این پروژه دریافت کند که تقریبا ۵ میلیون دلار است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала